نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه معصومین (ع) عملا و قولا بر سنت حسنه وقف سفارش کرده، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) این کار را عملا انجام دادند و باید در این راستا اهل بیت (ع) را الگو قرار دهیم چراکه وقف صدقه جاری و واقف از آثار اخروی و دنیوی برخوردار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ارومیه؛ حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: خداوند متعال در سوره اسراء خطاب به پیامبر اکرم (ص) مطالبی را بیان می‌کند که باید این موضوعات مورد توجه مدیران قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ابراز داشت: وقف به عنوان باقیات‌الصالحات، چشمه و صدقه همیشه جاری از فرد واقف به جا می‌ماند و باید در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه اقدامات لازم انجام و فرهنگ وقف نهادینه شود.

قریشی با بیان اینکه وقف مصادیق بارز انفاق ماندگار است، متذکر شد: بنا به توصیه بزرگان دین و در راس آن پیامبر اکرم (ص) بر سنت حسنه وقف سفارش شده و اهل بیت (ع) با گفتار و اعمال خود این مسئله را اثبات و تثبیت کردند.

وی اظهار داشت: باید در حفظ و نگهداری، احیای موقوفه و همچنین اجرای دقیق نیات واقفان اقدامات لازم انجام شود و تحقق این امر یاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و کلیه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.