معاون سابق وزیر خارجه آمریکا گفت رئیس جمهور این کشور در نهایت خواهد توانست کنگره را متقاعد تا با دولت درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته ای همراهی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ معاون سابق وزیرامور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان درباره جمع بندی مذاکرات گفت: باراک اوباما در نهایت خواهد توانست کنگره را متقاعد تا با دولت همراهی کند.

نیکلاس برنز در پاسخ به این پرسش که آیا باید از جدید ترین خبرها در وین دلگرم شویم، گفت: فکر می کنم ما با رعایت جانب احتیاط می توانیم دلگرم باشیم. به نظر می رسد که طرف ها فردا (سه شنبه) درحال حرکت به سمت توافقنامه باشند؛ اما هنوز مشخص نیست تا اینکه لحظه نهایی فرا برسد.

وی افزود: به نظر می رسد که طرف ها از دشوار ترین موضوعات عبور کرده باشند، فکر می کنم اگر این توافقنامه بدست آید و منعکس کننده توافقنامه موقت باشد، نتیجه خوبی برای آمریکا خواهد بود.

برنز درباره موضوع برداشتن تحریم تسلیحاتی ایران مدعی شد:« علت تصویب این تحریم ها این بود که ایران در خاورمیانه مشکل ساز بوده است. ایران اقدام به تامین تسلیحات برای بازیگران نابکار  در خاورمیانه کرده است، پس آمریکا واقعا نمی تواند از برداشتن این تحریم تسلیحاتی حمایت کند.»

مجری گفت آیا آمریکا به برداشتن تدریجی تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد فکر می کند؟
نیکلاس برنز گفت: نمی دانم، باید صبر کرد و دید که اگر توافق وجود داشته باشد، چگونه توافقی است؟ آمریکا کار درستی کرده است که به ضرب الاجل‌ها توجه نکرد و روی این موضوع محکم ایستاد.

وی درباره نقش کنگره در آمریکا در مورد توافق گفت:« ما بحث دشواری در آمریکا خواهیم داشت. من فردا در کمیته مجلس نمایندگان حضور خواهم یافت که حضور من و ارائه گزارش من درباره توافق ایران خواهد بود. به نظر من افراد زیادی پرسش های محکمی دارند، اما در نهایت اوباما و جان کری می توانند استدلال کنند که اگر همه گزینه ها برای جلوگیری از  تبدیل شدن ایران به قدرت دارنده تسلیحات هسته ای وجود داشته باشد، این توافق بهترین گزینه ها خواهد بود.»

وی اضافه کرد: اوباما در نهایت خواهد توانست کنگره را متقاعد کند تا با دولت همراهی کند. مردم آمریکا نیز از این توافق حمایت خواهند کرد و اگر حمایت  نکنند من متعجب خواهم شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار