رادیو ایران بعد از ماه مبارک رمضان به روال عادی خود بازگشته و از مهر‌ماه با تغییر کلی در برنامه‌ها مواجه هستیم.

بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیو ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های رادیو ایران گفت: بعد از ماه مبارک رمضان برنامه‌های رادیو ایران به روال عادی خود بر می‌گردد تقریباً تمام کنداکتور رادیو ایران را اول مهر‌ماه بازنویسی می‌کنیم تا روز 13 تیر‌ماه تمام طرح‌های گروه‌ها به رادیو ایران داده شده است و بعد کار ارزیابی شروع می‌شود. برای برنامه‌های گذشته، جایگزینی جدید با شکل و شمایل تازه و مناسب در نظر گرفته‌ایم و بعد از ارزیابی هر کدام که نظر گروه کارشناس را جلب کنند از مهر‌ماه روی آنتن رادیو ایران می‌روند.

وی افزود: برخی از برنامه‌ها که سابقه قدیمی و طولانی دارند مانند راه شب، فرهنگ مردم، گلبانگ، سلام کوچولو،‌سلام ایران عنوان آن‌ها تغییر نمی‌کند بلکه با طرح‌های جدید به روز می‌شوند.

وی در خصوص برنامه «جمعه ایرانی» گفت: با توجه به اینکه گروه جمعه ایرانی بعد از 12 سال فعالیت به صورت مکتوب درخواست مرخصی دادند، موافقت کردم و بعد از تغییرات برای اول مهر با جلساتی که با تهیه‌کننده «جمعه ایرانی» داشتیم گروه با آمادگی بیشتر و منطبق با سیاست سازمان برنامه از اول مهرماه روی آنتن می‌رود.

وی در خصوص شعار رادیو ایران «ایران را بشنویم» گفت: یکی از موضوعات مهم و مبنای در رادیو ایران در شرایط جدید تعامل با مخاطب است و به لحاظ سهم عمده‌ای که مخاطبان در این شبکه رادیویی دارند شعار ما هم همین موضوع را بازگو می‌کند، در هر جای ایران ما شنونده صحبت‌های مخاطبان هستیم.

وی با اشاره به تغییر رویکردها و ترویج سبک زندگی ایرانی در برنامه‌های رادیو ایران تصریح کرد: رادیو ایران 4 اولویت اساسی را در سال 94 تعریف کرده که عبارت‌اند از: موضوع سبک زنگی، محیط زیست، اقتصادی مقاومتی،‌وحدت و همدلی. موضوع سبک زندگی در تعدادی از برنامه‌ها به عنوان مأموریت اصلی پیگیری می‌شود طبیعی است وقتی از سبک زندگی صحبت می‌کنیم دید ما به خانواده یک نگاه ویژه و اساسی است.

وی افزود: برنامه تفریحی، فرهنگی و اجتماعی،‌ اذان گاهی بحث سبک زندگی را در خود دارند، در واقع سبک زندگی نمی‌تواند به عنوان امری مستقل و جدا از اجزای زندگی امروزی مورد بررسی قرار بگیرد و با شدت و ضعف در دیگر برنامه‌ها وجود دارد.

مدیر رادیو ایران در خصوص دیگر برنامه‌ها گفت: پیش از این رادیو ایران گروه تفریحات نداشته و بعد از تغییر ساختار اضافه شد و از مهرماه با حجم بیشتر ادامه پیدا می‌کند، در حال حاضر برنامه ایرانشهر به تهیه‌کنندگی محمد اسماعیل‌پور و محمد بخشایش برنامه عصر گاهی رادیو ایران محسوب می‌شود و با شرایط جدید از اول مهر روی آنتن می‌رود.

وی در خصوص دلیل موفقیت رادیو ایران عنوان کرد: دلیل موفقیت رادیو ایران را در نیروی انسانی می‌بینیم، مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به رادیو ایران کمک کند نیروی انسانی است، طی حضورم در رادیو ایران عوامل با تمام وجود در تلاش هستند تا رشد کنند و انگیزه و آمادگی برای قدم گذاشتن به مراحل بهتر را دارند، نیروی انسانی نقطه قوت و مزیت نسبی رادیو ایران نسبت به شکبه‌های رادیویی حتی تلویزیونی است.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر مهم‌ترین اتفاق طرح چشم‌انداز 3 ساله که با کارشناسی سنگین قبل از خرداد تنظیم شد،‌ مأموریت‌های شبکه بر اساس اسناد گذشته، سند چشم‌‌انداز ایران 1404،‌ اسناد افق رسانه،‌ مأموریتی که در حکم ریاست سازمان آمده بود مشخص شد. هر گروه تغییر را طبق چشم‌انداز 3 ساله و مأموریت‌ها انجام می‌دهند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار