در پی به سرانجام رسیدن توافق هسته ای ایران با گروه پنج به علاوه یک که نمود خود را با افزایش عرضه نفت به بازار جهانی نشان خواهد داد، بهای نفت پایه آمریکا، وست تگزاس اینترمیدییت، دربازار معاملات نفتی روز سه شنبه نیویورک کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان در پی به سرانجام رسیدن توافق هسته ای ایران با گروه پنج به علاوه یک که نمود خود را با افزایش عرضه نفت به بازار جهانی نشان خواهد داد، بهای نفت پایه آمریکا، وست تگزاس اینترمیدییت، دربازار معاملات نفتی روز سه شنبه نیویورک کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه اوت با 33 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 51 دلار و 87 سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت خام پایه نیویورک ،بعد از اعلام توافقنامه هسته ای ایران با گروه پنج به علاوه یک، حتی به 50 دلار و 88 سنت نیز رسید.

مت اسمیت کارشناس شرکت کارگزاری کلیپر دیتا در این باره می گوید «در پی اعلام خبر امضای توافقنامه هسته ای قدرت های جهانی با ایران، ما شاهد افت شدید قیمت نفت بودیم. چون دست اندارکاران بازار از این نگران هستند که با برداشته شدن تحریم ها، ایران بازار نفت را اشباح کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار