بهای نفت خام بار دیگر در معاملات بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ یک روز پس از کاهش شدید ناشی از نگرانی بازار در ارتباط با بازگشت نفت ایران به بازاری که هم اکنون با مازاد عرضه مواجه است، امروز بار دیگر بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه اوت (مرداد) با 39 سنت افزایش، 51 دلار و 80 سنت داد و ستد شد. این در حالی است که هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا روز گذشته در بازار نیویورک یک دلار و 63 سنت کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در همان ماه با 45 سنت افزایش، 57 دلار و 50 سنت معامله شد. روز گذشته در لندن هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال یک دلار و 65 سنت کاهش داشت.
" دنیل آنگ،" تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور، در این باره گفت: بهای نفت خام پیوسته در نوسان است. بازار همچنان در تلاش برای ارزیابی پیامدهای توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ است که راه را به روی لغو تحریم‌ها و بنابراین از سر گیری صادرات نفت ایران باز می‌کند.
با این حال، چشم انداز هجوم گسترده نفت ایران به بازار نزدیک نیست و دست کم شش ماه زمان می‌برد. اما تولید دیگر بازیکنان کلیدی این بخش هیچ نشانه‌ای از کاهش ندارد و کاهش ذخایر نفت خام آمریکا (بیش از چهار میلیون بشکه در هفته گذشته) برای تغییر اصول بازار کافی نیست.

علاوه بر این، اظهارات "جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در جلسه کنگره که تصویری خوش بینانه از شرایط اقتصادی آمریکا ترسیم کرد، موجب تقویت ارزش دلار شد.

از آنجا که معاملات نفت با واحد پول آمریکا انجام می‌شود، افزایش ارزش دلار از تمایل سرمایه گذاران برای خرید نفت می‌کاهد.

 

"دنیل آنگ" افزود: در حال حاضر با توجه به این عوامل ضد و نقیض، بازار نفت همچنان نامشخص و به همین دلیل بهای نفت پیوسته در نوسان است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار