مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: باید فرهنگ اقامه نماز و آشنایی با محتوای تربیتی این فریضه الهی برای دانش آموزان تبیین شود

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اروميه،فریدون سیدمصطفویدر جلسه ستاد اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در کنار فضا سازی و بستری سازی برای اقامه ی با شکوه نماز در مدارس، باید فرهنگ اقامه نماز و آشنایی با محتوای تربیتی این فریضه الهی برای دانش آموزان تبیین شود.

وی با تاکید بر لزوم تهیه شناسنامه ی نمازخانه های مدارس استان تصریح کرد: نماز خانه های مدارس به عنوان خط قرمز نباید تغییر کاربری یابند و در صورت وجود شرایط خاص هر گونه تصمیم گیری باید با نظر ستاد اقامه نماز شهرستان یا منطقه اتخاذ گردد.

سیدمصطفوی افزود: در راستای اشاعه فرهنگ اقامه نماز جماعت در اداره کل آموزش و پرورش استان، عملیات مرمت و بازسازی نماز خانه این اداره کل بزودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر بازدیدهای کارآمد از پایگاههای تابستانی گفت: آموزش قرآن و اصول اعتقادی باید در دستور کار کلیه ی پایگاهای تابستانی استان قرار گیرد.

قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه از اعزام 134 نفر از مدیران مدارس استان به دوره آموزشی طرح مبین یاوران نماز خبر داد و گفت: این دوره آموزشی مرداد94 به صورت قطبی در شهرستان تبریز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه این معاونت برای استخراج آمار دقیق نمازخانه های مدارس در سطح استان، تصریح کرد:بر اساس طراحی فرم های مربوطه، آمار و ویژگی نماز خانه ای مدارس استان به سه شکل مستقل، غیرمستقل و چند منظوره استخراج خواهد شد.

قاسمی گفت: اختصاص 30 دقیقه برای اقامه نماز در مدارس، در راستای طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در دستور کار قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: امسال برای 1056 نفر از ائمه جماعت و روحانیون مدارس با امضاء معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تقدیر نامه صادر شد.

گفتنی است در این جلسه در خصوص پرداخت متمرکز حق الزحمه ائمه جماعت و روحانیون مدارس از سال آینده بحث و گفتگو شد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.