یک عضو اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی معتقد است: جمع‌بندی مذاکرات وجهه گفتگوگری ایران به جهان ثابت کرد.

جمع‌بندی مذاکرات وجهه گفتگو گری ایران را به جهان ثابت کرد/ باید برای دوران پساتحریم آماده شویممحمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تصویب جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا، گفت: چه جمع‌بندی هسته‌ای به تصویب کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی برسد یا نرسد پیروزی  برای ایران در مذاکرات حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه پیروزی ایران در مذاکرات در نتیجه اجماعی ملی شکل گرفت افزود: این اجماع ملی نشان داد که ایران اهل گفتگو با جهان است و منطق گفتگو با جهان را می‌پسندد.

این عضو اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اثبات گفتگوگری ایران در مذاکرات به نوعی پیروزی در مذاکرات قلمداد می‌شود، متذکر شد تا قبل از رسیدن به توافقات جدی در مذاکرات مباحث به نحوی عنوان می‌شد که ایرانیان به دنبال مذاکره نیستند ولی این مذاکرات ثابت کرد که موضوعات چنان که طرف غربی عنوان می‌کند نیست.

تابش در ادامه تضامین امنیتی را گام دیگر پیروزی ایران در مذاکرات برشمرد و تاکید کرد: ما باید در تشریح هزینه و فایده فعالیت‌های هسته‌ای کشور به مردم بگوییم که اگر ما روش‌های گذشته را پیش ‌نمی‌گرفتیم نمی‌توانستیم در حال حاضر تضامین امنیتی، کسب و یا حق غنی‌سازی و تحقیق و توسعه پایدار نگه داریم چرا که در غیر این صورت به سرنوشت کشورهای چون لیبی عراق دچار می‌شدیم.

این نماینده مردم اردکان ادامه داد: بدون شک هزینه‌های دچار شدن به سرنوشت کشورهایی چون عراق و لیبی به مراتب خیلی بالاتر از هزینه‌های پایداری بر برنامه‌ هسته‌ایمان بود که نهایتا در آن پیروز شدیم. 

تابش در ادامه با اشاره به دوران پساتحریم و رسیدن به ثبات اقتصادی پس از تحریم‌ها، بیان داشت: باید جامعه جوان خود را برای دوران پسا تحریم امیدوار نگه داریم چرا که جوانان باید از استیصال فاصله بگیرند و آرمان‌های خود امیدوار باشند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضروری است برای منابع مادی که پس از دوران تحریم‌ها به کشور وارد می‌شود برنامه درستی داشته باشیم این منابع صرف توسعه زیرساخت‌ها کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به نگاه منطقه پس از جمع  با ایران اظهار داشت: ضروریست پس از توافق سیاست تنش‌زدایی در منطقه به سرعت در دستور کار دولت قرار گیرد.

تابش تاکید کرد: دولت پس از توافق هسته‌ای این اطمینان را به کشورهای کوچک منطقه بدهد که می‌تواند با قدرت خود حامی‌آنها در منطقه باشد.

وی با بیان اینکه ایران تهدیدی برای کشورهای منطقه نیست و اسلامی که در ایران است اسلامی منعطف است گفت: اسلام ایران تفاوت‌های زیادی با القاعده و طالبان و داعش دارد.

این عضو اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کسانی به دنبال ناامید کردن مردم از توافق هسته‌ای خواهند بود یا خیر بدون شک این افراد وجود دارند.

تابش در پایان تصریح کرد: نا امید کنندگان توافق هسته‌ای در جامعه به دو گروه تقسیم می‌شوند گروه اول به ذوق‌زدگی صرف و بی‌حد مردم را تهیج کرده و توقعات آنها را برمی‌انگیزند تا دولت در برآورده کردن توقعات آنها ناتوان بماند و گروه دوم گروهی است که از ابتدا کج فهم بوده‌اند و سر از رقابت دستیابی به منافع جناحی خود با مذاکرات مخالفت می‌کردند که آنها می‌توانند امیدواری در توافق هسته‌ای در ذهن افکار عمومی تخریب کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، نماینده ، اصلاح طلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار