برداشت خوشه های طلایی برنج امروز در مازندران آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در آيين نمادين نخستين برداشت مکانيزه خوشه های رسيده شالی در مازندران در فريدونکنار از نخستین برداشت مکانیزه برنج در شهرستان فریدونکنار در سطح یک و نیم هکتار خبر داد و گفت: به طور همزمان نخستین برداشت برنج در تعدادی از شهرستان های استان انجام می شود.

حیدرپور با اشاره به اینکه به منظور افزایش راندمان طرح توسعه مکانیزاسیون در دستور کار قرار گرفت، افزود: 2 هزار و 260 دستگاه مخصوص کمباین برنج در مازندران وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به کشاورزان توصیه کرد زمین هایی که منابع آبی کافی در اختیار دارند و محدودیتی در تامین آب ندارند در حالیکه کمک به شور شدن آب سطحی و زیرزمینی نکند محدودیتی در نشا مجدد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یک درصد از شالیزارهای استان معادل ۶۰۰ هکتار به دلیل کمبود منابع آبی از انجام نشا در مرحله رشد با مشکل مواجه و رها شدند، گفت: بیش از ۹۰ درصد شالیزارهای استان بدون مشکل استرس آبی هستند.

حیدرپور افزود: تجهیز چاه های حفر شده، مرمت و بازسازی سردهنه ها، لایروبی کانال های آبیاری، حفر و تجهیز چاه های کشاورزی، مدیریت بهتر خروجی آب سدها، رها سازی آب سد هراز در زمین های کشاورزی، برق دار کردن چاه های کشاورزی و ایستگاه های پمپاژ از جمله اقدامات صورت گرفته برای مقابله با خشکسالی شالیزارهای استان بوده است.

مازندران با سطح زیر کشت برنج در 210 هزار هکتار رتبه نخست کشور را دارد.

انتهای پیام /س

برچسب ها: ساری ، آغاز ، برداشت ، خوشه ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.