به گزارش خبرنگار
حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ماه مبارک رمضان امسال هم گروهها و احزاب سیاسی در تکاپوی برگزاری مراسم ضیافت افطاری بودند تا از این طریق بتوانند با همنشینی با افراد و چهرههای سیاسی مختلف به گپ و گفت دوستانه و همنشینی صمیمانه بپردازند.
در واقع، ضیافتهای افطاری احزاب و تشکلها در ایام ماه مبارک رمضان یک میهمانی سیاسی بوده و با هدف تبیین اندیشههای حزبی و تحلیل شرایط سیاسی روز و همچنین دید و بازدیدهای سیاسیون برگزار میشود.
ضیافتهای افطاری سیاسی که هر سال در ماه رمضان از سوی مسئولان برگزار می شود سابقه طولانی دارد که متاسفانه هر سال نسبت به سال قبل تجملاتیتر و پرهزینهتر میشود. اما مسئلهای که ذهن بسیاری از مردم را درگیر میکند، محل تامین بودجه این افطاریها و بریز و بپاشها است. برای بسیاری از مردم جای سوال است که آیا هزینه این مراسم از بیتالمال تامین میشود یا از جیب مبارک آقا و یا خانم دبیرکل حزب؟ که اگر از بودجه شخصی تامین میشود که هیچ اما اگر از بیتالمال تامین میشود ...
این روزها اثر چندانی از نظارت بر بسیاری هزینهها به چشم نمیخورد، نمونه این هزینهها را این شبها میتوان در مهمانی افطاری احزاب و تشکلهای سیاسی دید؛ مهمانیهایی که به بهانه ماه مبارک رمضان بر پا میشود. این مهمانیها که با صرف هزینههای زیادی برگزار میشود، اغلب در هتلهای مجلل تهران بر قرار است.
اما درباره محل تامین هزینه افطاری احزاب به گفته برخی از اعضای آنها معلوم میشود که هزینه این افطاریهای مجلل اگر متولیاش حزب باشد از بودجه آن حزب و گاهی اوقات هم از بودجه شخصی دبیرکل آن پرداخت میشود.
آنچه غیر قابل انکار است این که متاسفانه در طول سالهای اخیر اسراف در مراسم افطاری شخصیتها که قاعدتاً باید رنگ و بوی معنوی داشته باشد بیش از حد تصور به چشم میخورد و این در حالی است که مقام معظم رهبری همواره بر لزوم اهتمام ویژه به برگزاری افطاریهای ساده به عنوان یک سنت حسنه اسلامی تاکید دارند.
برگزاری افطاریهای پرزرق و برق وقتی در یک سال انتخاباتی باشد، پررنگ تر از قبل هم میشود، امسال هم انتخابات مجلس دهم در پیش است و از نظر برخی افراد، اینگونه برنامهها طبیعی و بلکه لازم است!
البته با همه این تفاصیل، خوشبختانه در بین مسئولان هنوز هم هستند افرادی که نسبت به این رویهها دغدغه و نگاه دلسوزانه دارند و هر از گاهی با انتقاد و گلایه از این مسایل، خواستار اصلاح وضع موجود هستند.
در نهایت، سوال این است که با توجه به مشکلات اقتصادی عدیده در کشور و لزوم تلاش همگانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، آیا برپایی اینگونه افطاریهای تجملاتی میتواند تبلیغات خوبی برای اینگونه احزاب و تشکلها در افکار عمومی باشد؟
انتهای پیام/