بثینه شعبان: توافق هسته‌ای به ایران اجازه می‌دهد نقش مهم‌تری در مبارزه با تروریسم ایفا کند

مشاور رئیس جمهور سوریه با استقبال از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران گفت، توافق هسته‌ای به تهران اجازه می‌دهد نقش مهم‌تری در مبارزه با تروریسم داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، مشاور سیاسی و رسانه ای "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، از توافق هسته ای بین ایران و کشورهای غربی ابراز خرسندی کرد. 

بثینه شعبان در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: سوریه از توافق امضا شده درباره پرونده هسته ای ایران میان تهران و کشورهای غربی ابراز خرسندی می کند.

 وی افزود: ایران بعد از این توافق، نقش مثبتی در شرق و غرب برای برقراری صلح در منطقه و جهان، ایفا خواهد کرد. 

بثینه شعبان اظهار داشت امضای توافق هسته‌ای نخستین گام برای عاری سازی منطقه و خاورمیانه (غرب آسیا) از سلاح هسته‌ای به شمار می رود. 

وی گفت: دمشق از امضای این توافق بسیار خرسند است زیرا نقطه (عطف) اساسی برای آینده منطقه و جهان به شمار می رود و همچنین برای اینکه صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تایید می کند و به ایران اجازه خواهد داد نقش مهم تری در مبارزه با تروریسم در سطح منطقه و جهان ایفا کند.

وی افزود: بدون شک ایران که پیمان منع گسترش سلاح هسته ای را امضا کرده است شایستگی این را دارد که توانمندی های صلح آمیز خود را توسعه دهد و با رویکرد صلح آمیز و عادلانه برای همه مسائل ملت های منطقه و جهان تلاش کند به همین علت ما از امضای این توافق بسیار خرسندیم. 

خبرنگار شبکه پرسید این توافق بر مسائل منطقه ای به ویژه در زمینه درگیری در سوریه و آینده نظام سوریه در مرحله بعد، چه تاثیری دارد؟

وی پاسخ داد ایران همیشه و در طول تاریخ از مسائل عادلانه ملت ها و آزادی و استقلال ملت ها حمایت کرده است. از آنجا که این توافق باعث می شود ایران از فشارها و تهدیدی که به مدت سی سال با آن ها مواجه بوده است، به طور کامل رهایی یابد، ایران اولین کشوری است که اهمیت کمک کردن به ملت ها علیه تهدید و تحریم ها و تروریسم را درک می کند به همین علت نقش ایران در شرق و غرب و در همکاری به منظور برقراری صلح و عدالت و ثبات در منطقه خاورمیانه و جهان، صرفا مثبت خواهد بود. 

مجری شبکه پرسید آیا شما از این نگرانید که در نتیجه این توافق هسته ای بین ایران و غرب، معامله هایی به زیان دولت سوریه یا نظام سوریه صورت گیرد؟

بثینه شعبان پاسخ داد چگونه ممکن است نگران باشیم در حالی که ایران عضو باشگاه هسته ای جهانی شده است و تاریخ شاهد ائتلاف ما و دوستی ما با ایران است. ما از اینکه اسرائیل در منطقه سلاح هسته ای و سلاح کشتار جمعی در اختیار دارد، نگرانیم و امیدواریم این توافق گام واقعی در جهت عاری سازی منطقه خاورمیانه از همه سلاح های کشتار جمعی باشد. این، سیاست سوریه و ایران و روسیه و سیاست اکثر کشورهای جهان به جز کشورهای طرفدار رژیم صهیونیستی است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار