عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید این موضوع را مدنظر قرار داد که حصول نتایج مثبت پس از رفع تحریم در بلند مدت خود را نشان می‌دهد و یک به نمی‌توان شبه نتایج مورد نظر دست یافت.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه برای خروج از رکود موجود باید بیشتر از قبل برنامه‌ریزی کنیم، اظهار داشت: رفع موانع تولید موضوعی است که به عنوان اولویت نخست باید در دستور کار قرار گیرد که البته در این زمینه 40 جلسه تشکیل و مفادی نیز به تصویب رسید اما کافی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مسئله دیگر تامین نقدینگی و رفع بدهی‌ها است و لازم است راهکارهایی برای بازار سرمایه، بورس و بازارهای همجوار جهت حل مسائل کلان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: همچنین باید منطبق با فضای کنونی اقتصاد کشور و منابع موجود همچون مطالبات، نفت و... تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنیم.

ندیمی با بیان اینکه هم اکنون تا حدودی از رکود خارج شده‌ایم اما این میزان کافی نیست، گفت: با توجه به اینکه بیشتر تحریم‌ها مربوط به مسائل اقتصادی می‌شود در صورت لغو تاثیر بسزایی در خروج از رکود خواهد گذاشت که حتی از روزی که توافق اعلام شده است شاهد جنب و جوش در حوزه‌های مختلف بودیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اما باید این موضوع را مدنظر قرار داد که حصول نتایج مثبت پس از رفع تحریم در بلند مدت خود را نشان می‌دهد و یک شبه نمی‌توان به نتایج مورد نظر دست یافت.

  1. انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار