قم؛

داشتن مجوز از کمیته امدادبرای جمع‌آوری زکات فطره الزامی است

مدیرکل کمیته امداد استان قم داشتن مجوز ازکمیته امداد را برای جمع اوری زکات فطره الزلمی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ عبدالله جلالی مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به اینکه زکات فطره یکی از اعمال روز عید فطر است گفت: زکات فطره به ازای هر نفر نان‌خور به‌جز افراد فقیر که مشمول زکات نمی‌شوند باید سه کیلو قوت غالب یا معادل آن به فقیر پرداخت شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، افزود: بر اساس فتوای مراجع اگر قوت غالب یک خانواده گندم باشد به ازای هر فرد 6 هزار تومان و اگر قوت غالب برنج باشد به ازای هر فرد 18 الی 20 هزار تومان باید پرداخت کند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری زکات صرفاً با هماهنگی دبیرخانه شورای زکات قم و به ریاست امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه باید مدیریت شودادامه داد:افراد حقیقی وحقوقی برای جمع اوری زکات فطره لازم به داشتن مجوز ازسوی کمیته امداد هستند.

جلالی تصریح کرد: تنها مراجعی که در روز عید فطر کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کند کمیته امداد و بهزیستی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با اشاره به  پایگاه های جمع اوری زکات فطره گفت: در تمام مساجدی که نماز عید فطر برگزار می‌شود چه در شهر و چه در بخش‌های مختلف پایگاه جمع‌آوری زکات فطره دارد.

جلالی در مورد اشخاصی که این زکات فطره را جمع اوری میکنند تاکید کرد:این افرادحتماً باید دارای کارت شناسایی و حکم مأموریت معتبر باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای رعایت مسائل شرعی پاکت‌های مخصوصی در بین منازل توزیع می‌شود، تصریح کرد: مردم می‌توانند در این پاکت‌ها مبلغ موردنظر را مشخص کنند و با مشخص کردن وضعیت سیادت خود و ازاین‌جهت که سادات نمی‌توانند زکات غیر سید را دریافت کنند این پاکت‌ها می‌توانند کمک کنند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: قم ، مجوز ، کمیته ، امداد ، جمع اوری ، زکات ، فطره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.