مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد
مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد
مهندس سیدحسین صفوی مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار
حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بازار فروش سمعک دو اتفاق ناخوشایند وجود دارد. اول اینکه عرضه کالاهای غیرمجازی که مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیست بسیار زیاد دیده میشود. کالاهایی که استاندارد نیستند در بازار وجود دارند. معضل دوم فروش سمعک با قیمتهای گزاف است.
صفوی در مورد نحوه ارائهی خدمات سمعک اظهار کرد: سمعک محصولی است که معمولا باید با یک سری خدمات به بیمار عرضه شود. بطور مثال هنگام تهیه، بیمار باید آدیومتری شود و خدمات و سرویسهایی را بگیرد.
وی در ادامه بیان کرد: معمولا برای بیماران بطور واضح مشخص نیست که چه هزینهای برای سمعک و چه هزینهای برای خدمات پرداخت میکنند.
مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در مورد شکایت مردم در زمینهی مشکلات فروش سمعک عنوان کرد: شکایت زیادی در این زمینه داشتهایم. اقدامات بسیاری هم انجام شده است. برای اعلام قیمت گذاری هم در حال جمع آوری اطلاعات هستیم. همچنین بررسیهای فنی لازم صورت گرفته است و در کمیسیون قیمت گذاری مستقر در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطرح میکنیم.
وی افزود: پس از تصویب قیمتها نتایج نهایی در سایت تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به آدرس www.imed.ir اعلام خواهد شد.
صفوی راجع به نحوهی دسترسی به نتایج خاطرنشان کرد: همهی مردم میتوانند به این سایت دسترسی داشته باشند. کلمه و رمز خاصی هم برای دسترسی لازم نیست، با مراجعه به سایت به قسمت استعلام بروند و قیمتهای مصوب شدهی اقلام را مشاهده کنند.
انتهای پیام/
سعید زند مقدم هستم
چند ماه پیش از طریق درمانگاه ابن سینا دو عدد سمعک cic مارک سیگنیا خرید کردم که به نظر می اید معیوب باشند چراکه تا کنون چندین بار جهت تعمیر به شرکت ارسال شده اند و دوباره بعداز چند مدت خراب میشوند با توجه به نحوه نگهداری من که کاملا با وسواس و مراقبت میباشد ولی کماکان مشکلات وجود دارد و بعداز خدود دو ماه دیگر گارانتی ان نیز پایان مییابد و من باید هزینه بدهم که برای یک بازنشسته سنگین میباشد ضمن اینکه جهت دریافت هزینه از بیمه نیز به من گواهی اصالت کالا داده نشد
سمعک ها هر روز یک مشکل پیدا میکند
موارد مشاهده شده:
۱) با نرم افزار گوشی سینک نمیشود
۲) تنظیمات ان بعداز چند روز مشکل پیدا میکند
۳) اغلب در کمتراز ده ساعت باتری تمام میشود(خرید باتری از سرکت میباش)
۴) صدا دارای افت و خیز میباشد( قطع و وصل میشود)
حال سوال من این است که با قبول هزینه ای معادل شانزده نیم میلیون تومان تکلیف من بعداز پایان زمان گارانتی چیست
در ضمن زمان هر دوره جهت تعمیر حدود دو هفته میباشد که عملا دچار مشکل میشوم
لطفا مرا راهنمایی کنید
من سمعک استارکی CIC سری s خریداری نموده ام و نیاز به تغییر و تنظیم مجدد سمعک خود دارم ولی در استان گیلان به هر ادیولوژیستی که مراجعه نموده ام جواب داده اند که نمایندگی تهران نرم افزار تنظیمات را در اختیار آنها قرارنمیدهد و من همچنان درگیر مشکلات خود هستم. امکان شکایت از خدمات پس از فروش ناقص شرکت وجود دارد؟
اولاً ادیومترسیت واژه ی اشتباهی است و شما بایستی از ادیولوژیست استفاده کنید. (به جز افرادی که مدرک کاردانی این رشته را دارند.)
ثانیاً بنده به عنوان ادیولوژیست اعلام می کنم که همه ی همکاران به این صورت نیستند و عده ی کمی در واقع دید بیزینسی به جریان فروش سمعک دارند.
ما ادیولوژیست ها همواره در تلاش ارائه ی بهترین خدمات شنوایی و تعادل هستیم.
و از اینکه این واژه مهم را به من یادآوری نمودند بعنوان یک معلم من را مدیون خود کردید...و متشکرم...اخه مادر من که گوش راست بیست درصد و چپ ده درصد شنوایی داشت، ناگهان گوش راستش صفر شد! هرجا مراجعه کردیم گفتتند بیا فلان جا بهت سمعک خوب بدهیم.ومیدانم که تعویض سمعک هم چاره یی نمیکند. بازهم ممنونم
چه کسی باید به این موارد رسیدگی کند؟؟/
مهدی جاویدی کارشناس شنوایی شناسی