مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: با تفویض اختیار به وزارت بهداشت جلوی بسیاری از تخلفات در حوزه‌ی تجهیزات و ملزومات پزشکی گرفته‌ شد.

جلوگیری از تخلفات تجهیزات پزشکی با تفویض اختیار به وزارت بهداشتمهندس سیدحسین صفوی مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برنامه اصلی برای سال جاری اعلام قیمت‌های مصوب ملزومات پزشکی به صورت سراسری برای مراکز درمانی، خصوصی، نیمه دولتی سایر مراکز درمانی است.

وی ادامه داد: با اخذ اختیار قیمت‌گذاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از سوی هیئت دولت، این امکان به وجود آمد که کلیه ملزومات پزشکی در بخش‌های درمانی قیمت‌گذاری شد.

مهندس سیدحسین صفوی اظهار کرد: همزمان با شروع طرح تحول نظام سلامت با تشکیل کمیسیون قیمت‌گذاری در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قیمت‌ها به قیمت‌های مصوب تبدیل شدند.

وی در خصوص دغدغه اصلی قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی بیان کرد: با شروع این کار دغدغه اصلی قیمت‌گذاری ملزوماتی بود که مردم بطور مستقیم با خرید آنها در ارتباط بودند یا به عبارت دیگر باید برای خرید آنها در خارج از مراکز درمانی اقدام کنند مثل ایمپلنت.

مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: تخلفات زیادی در این حوزه شاهد بودیم و شکایات زیادی به دست ما می‌رسید. لذا قیمت‌گذاری ملزومات پزشکی را در اسفند سال 93 آغاز کردیم. با کمک کمیته‌ی مربوطه و مشارکت انجمن‌های فعال و تخصصی قیمت‌ها مشخص و در کمیسیون تصویب شد. نتایج نیز در سایت تجهیزات و ملزومات پزشکی ارائه گردید.

وی خاطرنشان کرد: این نتایج برای دندانپزشکان و مراکز قابل دسترس است و همچنین مردم می‌توانند با مراجعه به سایت از قیمت‌های مصوب ملزومات و تجهیزات پزشکی مطلع شوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.