الهه قلی فلاح روشندل زنجانی در دومین رکوردزنی که در شهریور 93 با حضور داوران کمیته ثبت رکورد انجام شد توانست رکورد خود را با طی مسیری با مساحت 41 کیلومتر و 500 به ثبت ملی رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ گاه می شود با یک دست کار 2 دست را انجام داد و یا با چشمان بسته کارهای هر 2 چشم را انجام داد تنها کافیست که بدانیم خواستن توانست است حالا به سراغ اسکیت سواری رفتیم با  وجود اینکه از نعمت بینایی محروم است توانسته رکورد ملی به ثبت رساند.

ثبت رکورد ملی، روی اسکیت، با چشمان بسته!

سین: خودتون برای ما معرفی می کنید؟

جیم: الهه قلی فلاح هستم 19 سالمه و دانشجویی ترم دو مترجمی زبان انگلیسی هستم.

سین: از خانواده خود به ما بگید چند خواهر و برادر هستید؟

جیم: در خانواده چهار نفره بزرگ شدم و یک برادر کوچکتر از خود دارم پدرم فرهنگی و مادرم خانه دار است.

سین: چطور شد نابینا شدید؟

جیم: زمانی که 5 سالم بود بر اثر نارسایی تومور مخچه بینایی خود را از دست دادم ولی شاکر خدا هستم در آن زمان درحالیکه پزشکان از من قطع امید کرده بودند به من زندگی دوباره بخشید.

سین: چرا ورزش اسکیت را که ورزش مشکلی است انتخاب کردید؟

جیم: به خاطر هیجانی که در این ورزش وجود دارد و احتیاج به جسارت بالایی به خصوص در مورد نابینایان دارد این ورزش را انتخاب کردم.

سین: چه موفقیتها ورکوردهای را در این ورزش بدست آوردید؟

جیم :در این ورزش دورکورد زدم اولین رکوردم طی کردن مساحت 42 کیلومتری زنجان-سلطانیه که متاسفانه در آن زمان بدلیل اطلاع ندادن به کمیته ثبت رکورد ثبت نشد ولی در دومین رکورد که در شهریور 93 انجام شد با حضور داوران کمیته ثبت رکورد با مساحت 41 کیلو مترو 500 بود که به ثبت ملی رسید.

سین: نگاهتون به زندگی چیست؟

جیم: زندگی از نظر من بسیار زیباست همین که خداوند با وجود این بیماری فرصت دوباره زندگی به من داد بسیار شاکر هستم و این انگیزه ای شده برای تلاش برای موفقیتهای بیشتر در زندگی.

سین: بزرگترین آرزو؟

جیم: بزرگترین آرزوی من مفید بودن برای جامعه و افتخار آفرینی برای کشورم است و به همین سبب در تلاشم بتوانم رکوردم را در کتاب گینس ثبت کنم و افتخاری برای کشور و خانواده ام باشم.

ثبت رکورد ملی، روی اسکیت، با چشمان بسته!

سین: چه توصیه ای به افرادی که دچار معلولیت هستند چیست؟

جیم: خداوند از آفرینش تک تک انسانها حکمتی داشته و من به عنوان یک دوست به معلولین می گم که وقت خود را به بطالت نگذرانند و از همه لحظاتشون برای رسیدن به هدفشون استفاده کنند و حتما برای سلامتی خود ورزش را فراموش نکنند.

سین: هدف آتی در ورزش اسکیت؟

جیم: اسکیت در حال حاضر جز ورزشهایی رسمی نابینایان نیست و تمام تلاش ما براینست که بتونیم این ورزش رو به عنوان یکی از ورزشهای پارا المپیکی به ثبت برسانیم تا نابینایان نیز بتونند در این ورزش فعالیت کنند.

گزارش از: نصیری

انتهای پیام/ح
برچسب ها: رکورد ، اسکیت ، روشندل ، دختر ، چشم ، فلاح ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.