یک روان شناس گفت: دلیل شکست‌های عاطفی پی در پی به ارتباط عاطفی معیوب در دوران کودکی دارد.

ربابه غفار تبریزی، روانشناس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: شدت شکت‌های عاطفی در فردی که پیشینه شکست عاطفی در دوران کودکی از سوی والدین داشته، بیشتر است. به عنوان مثال فردی که در کودکی از سوی پدر یا مادر خود دچار طرد عاطفی شده، به هنگام شکست عاطفی در انتخاب عشق خود بیشتر به وی احساس بی ارزشی و قابلیت دوست نداشتن دست می‌دهد.

وی تصریح کرد: شکست خوردگان عاطفی طی 2 تا 3 ماه دوران سوگ را سپری می‌کنند که شامل شوک، پذیرش، احساس خشم و افسردگی است. در طی این دوره طبیعی است که فرد شکست خورده گریه و ناله کند. وی با تدریج با کمک خانواده، دوستان خوب و تفریحات سالم درمان می‌شود.

غفار تبریزی افزود: در صورت طولانی شدن مدت سوگواری این مشکل بیماری قلمداد شده و باید فرد به مشاور یا روان شناس مراجعه کند.

وی خاطرنشان کرد: دلیل شکست عاطفی پی در پی به ارتباط عاطفی معیوب کودکی در خانواده مربوط می‌شود که فرد ناخودآگاه برای شناخت بیشتر پدر یا مادر بی عاطفه خود با شخص مونث یا مذکر سنگدل آشنا می‌شود و یا به دلیل آنکه نتوانسته پدر یا مادر بی عاطفه خود را اصلاح کند با فرد سنگدلی آشنا شده تا وی را اصلاح کند.

این روانشناس تاکید کرد: افراد شکست خورده عاطفی نباید طی دوره سوگواری و قبل از دوران دوباره رابطه عاطفی جدیدی برقرار کنند، زیرا وی هنوز ذهنش با فرد قبلی درگیر بوده و دوباره شکست می‌خورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۰۰:۰۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
بنده هم به همین مشکلات دچارم. 5 ماه از طلاقم میگذره. متأسفانه خیلی سخته . نمی دونم چرا پایه های خانواده در ایران رو به ضعیفی رفته. بی محبتی زیاد شده ، خودسری هم، تکبر و عجب هم.....
آخرین اخبار