به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دنیای اقتصاد، برخی از شبکههای اجتماعی نیز بر اهمیت اخبار در نحوه چینش محتوای خود افزودهاند تا میان محتوای شخصی و تولیدات خبری نهادهای تجاری و موسسات خبری توازن ایجاد کنند.
به عنوان مثال توییتر ابزار تازهای برای درج اخبار عرضه کرده و بررسیهای موسسه تحقیقاتی Pew هم نشان میدهد 63 درصد کاربران توییتر و فیسبوک برای دریافت اخبار به این دو سایت مراجعه میکنند.
بررسی مذکور که روی یک نمونه 2035 نفری صورت گرفته نشانگر افزایش استفاده از این دو شبکه اجتماعی برای دریافت اخبار است. زیرا در سال 2013 تنها 52 درصد از کاربران توییتر و 47 درصد از کاربران فیسبوک اخبار را از این دو شبکه اجتماعی دریافت میکردند.
در این میان استفاده خبری افراد زیر 35 سال از فیسبوک و توییتر 12 درصد افزایش یافته و از 55 به 67 درصد رسیده است.
این افزایش در مورد افراد بالای 35 سال 13 درصد بوده و از 44 به 61 درصد افزایش یافته است.در مجموع 41 درصد از افراد بالغ آمریکایی از فیسبوک برای دسترسی به اخبار استفاده میکنند اما این رقم در مورد توییتر تنها 10 درصد است.
28 درصد کاربران فیسبوک و 23 درصد کاربران توییتر اغلب یا گاهی از این دو شبکه اجتماعی برای ارسال اخبار هم استفاده میکنند.
انتهای پیام /