سخنگوی اورژانس کشور گفت: در اثر طوفان و سیل دیروز 4 کشته و 20 مفقود برجای مانده‌اند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص طوفان شب گذشته بیان کرد: در اثر طوفان و سیل دیروز در سطح کشور 10 استان و 27 شهرستان درگیر بوده‌اند. تا این لحظه 74 مصدوم گزارش شده است که حال همه آنها رضایت‌بخش است.

وی راجع به درگذشتگان حادثه دیروز عنوان کرد: 4 نفر فوت شده‌اند که ضمن رؤیت، تایید هم شده‌اند. در خصوص مفقودین هم 20 نفر اعلام مفقودی کرده‌اند اما مشخص نیست که همه‌ی آنها در اثر سیل مفقود شده‌اند یا نه.

مجتبی خالدی افزود: عملیات امداد و نجات ادامه خواهد داشت. امدادرسانی به جاده‌های هراز، فیروزکوه و چالوس نیز به دلیل ترافیک مشکل بوده است.

وی راجع به آمادگی برای امدادرسانی مطرح کرد: از روز قبل با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی مراکز هدایت عملیات و بحران، وزارت ارتباط با سازمان مدیریت بحران و استانداری آماده بودند.

سخنگوی اورژانس کشور راجع به تاخیر امدادرسانی در جاده چالوس گفت: به دلیل یک‌طرفه شدن جاده چالوس از سمت شمال به تهران امدادرسانی سخت انجام شد و ما برای اینکار نیازمند همکاری پلیس بودیم.

وی اضافه کرد: زیرساخت بهداشت و درمان کشور نیز آسیب ندیده است.

مجتبی خالدی خاطرنشان کرد: از 17 گروه اورژانس هوایی، 16 تای آنها فعال هستند. یک اورژانس هوایی غیرفعال به شاهرود مربوط می‌شود که به دلیل شرایط جوی امکان خدمت رسانی ندارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.