وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زنان نقش موثری در رشد اقتصادی و سیاسی جامعه دارند، گفت: وضعیت اشتغال زنان بهبود خواهد یافت.

وضعیت اشتغال زنان بهبود می‌یابد
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر کار در نشست هم اندیشی ظرفیت‌های ناشناخته فرهنگی و اجتماعی زنان کارگر که امروز در ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، با تاکید بر اینکه امسال شاهد رشد 5 درصدی زنان در تشکل‌ها خواهیم بود، اظهارکرد: زنان نقش تاثیر گذاری در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه دارند و همچنین زنان در نهاد خانواده نیز یک عنصر مهم هستند.

ربیعی با بیان اینکه زنان می‌توانند در بهبود شرایط کار تاثیر گذار باشند، افزود:‌ وضعیت اشتغال زنان در جامعه بهبود خواهد یافت.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه واقعیت اجتماعی زن نسبت به سالهای گذشته در حال تغییر و نیروی کار جوان آموزش دیده است، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی تحت تاثیر اشتغال و کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: قطعا ما نمی‌توانیم در عرصه سیاست گذاری حساس به جنسیت غلبه مردمان در تمام عرصه‌های اجتماعی را با یک نگاه داشته باشیم به همین منظور باید به دنبال دفاع از تشکل‌ها در حوزه رفاه و کار باشیم و نوع نگاه به زنان و خانواده را تغییر دهیم.

ربیعی با اشاره به اهمیت تشکل‌ها در بهبود شرایط اشتغال زنان افزود: ما در این وزارتخانه به دنبال تشکل‌های زنان در حوزه‌های رفاه و کار هستیم و نیاز داریم که در حوزه سرمایه‌گذاری و بنیان کسب و کارها تنوع بخشی کنیم و قطعا در تحقق این امر به کمک تشکلها نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه زنان می توانند در بخشهایی همچون صنعت الکترونیک، توریسم، نساجی مشارکت کنند، تصریح کرد: آنها می توانند در بحث کار و خانواده تاثیر گذار باشند چرا که تقسیم کار جنسیتی امروزه به ملاحظات بیشتری نیاز دارد و تشکلها می توانند در این امر کمک کنند.

ربیعی با بیان اینکه ما نباید واقعیت اجتماعی زن ایرانی را نادیده بگیریم، افزود: زنان متهل ایرانی می توانند در جامعه اشتغال داشته باشند اما هیچ گونه فعالیتی نباید تحت تاثیر فرآیند کار طلاق را در جامعه افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه نقش مضیق برای تشکل‌ها پسندیده نیست، یادآور شد: تشکلی که مانند یک اتحادیه و سندیکا بین کارگر و کارفرما قرار گیرد را نمی‌پذیریم و تشکل‌ها باید تعدیل‌کننده دیدگاههای نظری نسبت به واقعیت های اجتماعی ایران باشند و شرایط را برای زنان ایرانی بدتر نکنند.

وزیرکار در ادامه با اشاره به برخی انتقادها یادآور شد: گاهی در حق این دولت اجحاف می‌شود به این منظور که برخی اظهار نظرها و مقایسه‌های نادرست آغاز شده و عده ای نرخ‌هایی را در دولت‌های مختلف با هم مقایسه می‌کنند،در حالی که اول باید شرایط را ترسیم کنند و باید واقعیت ها را نیز بگویند.

وی با تاکید بر اینکه دولت در شرایطی که فروش و قیمت نفت نصف شده توانسته تورم را مهار کند، گفت: دولت در چنین وضعی توانسته رشد سه درصدی داشته‌ باشد درحالی که در زمانی دیگر 800 میلیارد دلار پول در کشور خرج شد و ما با این پول می‌توانستیم دو کشور را آباد کنیم.

ربیعی با بیان اینکه امروزه واردات بخش‌هایی همانند کشاورزی، باغداری، پوشاک و .... را با مشکلاتی رو به رو کرده است، تصریح کرد: این ها شغل هایی هستند که بیشتر زنان در آن فعالیت می کنند و اکنون باید کارنامه دولتها را با در نظر گرفتن این شرایط در کنار هم بگذاریم. چراکه که این دولت توانسته اقتصاد را پیش‌بینی‌پذیر و حق خود را در برابر قدرت های بین‌المللی بدست آورد.

وزیر کار در پایان با بیان اینکه زنان جامعه ما مذهبی تر هستند، افزود: سعی می کنیم در سیاست گذاری وضعیت زنان را تغییر دهیم و تشکل ها را گسترش و از آنها حمایت کنیم. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
مگه وضعیت اشتغال مردان بهبود یافت؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بخشی
۲۱:۱۱ ۳۱ تير ۱۳۹۴
دولت به فکر زنان فارغ التحصیل باشد ما خیلی زحمت کشیدیم
آخرین اخبار