در راستای آموزش فعالیت‌های قرآنی؛

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان دارالقرآن کریم و وزارت نیرو منعقد شد

صبح امروز 30 تیر تفاهم‌نامه همکاری در زمینه فعالیتهای آموزشی قرآنی میان سازمان دارالقرآن کریم و وزارت نیرو به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان دارالقرآن کریم و وزارت نیرو منعقد شدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان صبح امروز یکشنبه 30 تیر تفاهم‌نامه همکاری در زمینه آموزشی میان سازمان دارالقرآن کریم و وزارت نیرو امضا شد که به موجب این تفاهم‌نامه حدود 300 هزار نفر شامل کارکنان این وزارتخانه به صورت تلفنی و غیرحضوری تحت آموزش مباحث قرآنی سازمان دارالقرآن قرار می‌گیرند.

علی‌اکبر مهاجری معاون وزیر نیرو امضا این تفاهمنامه را نقطه عطفی در فعالیتهای قرآنی وزارت نیرو دانست و گفت: مجموعه ما آماده جذب نیروهای آموزشی در این وزارتخانه چه در سطح کارکنان و چه در سطح خانواده ها است به طوریکه حدود 700 روحانی به همراه مسئولان امر به معروف و یاوران نماز و اعضا هیئت امناهای مرتبط با این وزارتخانه در میان کارکنان وزارت نیرو حضور دارند.

وی در ادامه قرآن را کارخانه آدم‌سازی نامید و افزود: خوشبختانه در کشور ما بستر انس به هر دو بال کتاب الله و عترت (حدیث ثقلین) وجود دارد و فعالیتهای قرآنی از معدود برنامه‌هایی است که شورای فرهنگی وزارتخانه نیرو باید همیشه به آن بپردازد.

رییس شورای فرهنگی وزارت نیرو ساختار این وزاتخانه را شامل ستاد مرکزی به همراه سه شرکت مادر برق، آب و آب و فاضلاب و همچنین مراکز استانی برشمرد و توضیح داد: در ستاد مرکزی سه شرکت مادر و مراکز استانی ستادهای شورای فرهنگی داریم که به فعالیتهای قرآن نماز،‌ امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند.

هفته آینده تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان دارالقرآن کریم و قوه قضاییه امضا می‌شود

مهدی قره شیخ‌لو، رییس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تشویق به سرمایه‌گذاری بیشتر در فعالیتهای قرآنی به عنوان اقدامات راهبردی اظهار داشت: در راستای اجرای این فرمایش رهبری فضا برای فعالیتهای قرآنی ایجاد شده و امیدواریم این تفاهمنامه الگویی برای سایر سازمانها وزارتخانه‌ها دولتی باشد.

رییس سازمان دارالقرآن کریم بیان کرد: اگر بخواهیم سلامت معنوی کارکنان و خانواده‌های آنان ارتقا یابد هیچ مسئله‌ای موثرتر از قرآن نیست، به طوری که انس با قرآن می‌تواند موجب ارتقا کارایی و سلامت کاری کارمندان شود.

چاپ 6 جلد کتاب پژوهشی قرآنی در وزارت نیرو

در ادامه این مراسم علی یزدانی‌پرست مشاور امور دینی و فرهنگی وزارت نیرو نیز علت نازل شدن تمامی کتابهای آسمانی و ارسال پیامبران را پاسخ به نیازهای روحی و جسمی انسان برشمرد و افزود: از آنجا که درباره همه امور در قرآن بحث شده، برنامه زندگی بشر نیز در قرآن موجود است.

وی وزارت نیرو را یک وزارتخانه بسیار تخصصی دانست و با اشاره به برخی موارد فنی و مهندسی پیچیده در وزارت نیرو اظهار داشت: با این حال در همه دولتها مسئولیت این وزارتخانه برای فعالیتهای قرآنی به هیچ وجه کم نگذاشته‌اند.

یزدان‌پرست افزود: در این راستا 5 الی 6 جلد کتاب پژوهشی که توسط کارکنان این وزارتخانه تهیه شده بود در حدود 40 هزار نسخه به چاپ رسید و میان کارکنان همین وزارتخانه توزیع گردید.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار