یک عضو شورای شهر کرمانشاه از تامین آب غیرقابل شرب چاه پارک شرقی برای مردم روستای تاق بستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛غلامرضا باقری گفت: مردم روستای تاق بستان با بیش از 270 خانوار جمعیت که از آب چشمه تاقبستان برای مصارف خود استفاده می کردند، بعد از خشک شدن یک شبه آب این چشمه با مشکلات بسیاری در بحث تامین آب رو برو شدند.

باقری افزود: این امر موجب شد تا از چاه پارک شرقی برای تامین آب این روستا استفاده شود و این چاه که تنها ظرفیت تولید سه لیتر آب در ثانیه را دارد برای تامین آب مردم این روستا در نظر گرفته شد.

باقری گفت:استفاده از آب غیرقابل شرب، سلامت ساکنان روستا را تهدید می کند، چاره اندیشی برای رسانیدن آب سالم به اهالی این روستا ضروری است.

وی اظهار کرد:از طرفی این حجم برداشت آب از این چاه، پارک شرقی را در معرض خطر خشک شدن و نابودی قرار داده است و این امر تهدید جدی برای محوطه گردشگری تاقبستان به شمار می‌رود.

وی گفت: دو خط لوله آب شرب از 300 متری پارک تاقبستان عبور می‌کند که شرکت آب و فاضلاب تلاشی برای کشیدن یک خط از آن برای تامین آب شرب مردم روستای تاقبستان انجام نمی‌دهد.

این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: دو هفته از خشک شدن چشمه تاقبستان می گذرد، مسئولین آب و فاضلاب، میراث فرهنگی و فرمانداری کرمانشاه هیچکدام مسئولیت خشک شدن چشمه تاق بستان را نپذیرفته اند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کرمانشاه ، آب ، اهالی ، تاقبستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.