رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بر لزوم توسعه همکاری های موثر با معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا تاکید کرد و گفت: در این حوزه ناجا همکاری های موثری داشته است.

به گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر محمدمهدی گویا با بیان این مطلب در نشست مشترک مدیران معاونت بهداشت با معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا، گفت: زمینه های همکاری بین معاونت بهداشت و ناجا بسیار گسترده است. ناجا همیشه در بحث پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر کمک حال ما بوده است.

وی افزود: نقش ناجا در اقدامات کنترلی اپیدمی ها بسیار با اهمیت است ولی در عین حال برای هماهنگی و مداخله مؤثرتر نیازمند هستیم که بر اساس یک تفاهمنامه به یک زبان مشترک برسیم.
گویا خاطرنشان کرد: هم اکنون مهار آنفولانزای پرندگان بحث روز است که ناجا باید مجوزهای دامپزشکی ها را در این زمینه کنترل کند.

وی افزود: بخش اعظم بیماری های واگیر خطرناک از طریق مرزهای شرقی وارد کشور می شوند، برای مثال وبا که هر ساله با ورود 10 هزار تبعه افغان به کشور  به یکی از دغدغه های ما بدل شده است وباید مورد توجه قرار گیرد و در واقع کنترل این تعداد تبعه که گاهی از راه های غیرقانونی وارد کشور می شوند بدون کمک ناجا و مرزبانی ممکن نیست.
 
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت: گاهی اوقات تردد این افراد کار را بسیار پیچیده می کند. در کنار تردد افراد تردد حیوانات و جابجایی آنها در استان های مختلف کشور نیز مشکل دیگر ماست.
وی بیان داشت: مناسبت های مختلف از جمله اربعین حسینی و تردد از مرزها  و کنترل و نظارت بر عدم ابتلا به بیماری در این ترددها از زمینه های دیگر همکاری ما با ناجاست،  سال قبل با اینکه جلسات مشترک مختلفی در این زمینه برگزار کردیم جمعیت قابل پیش بینی نبود به ویژه اینکه کنترل بهداشتی جمعیت پشت مرز به سختی انجام شد و باید در این زمینه ها هماهنگی ها گسترش یابد.

همکاری در فرودگاه ها و گیت های گذرنامه، آموزش پرسنل مرزبانی ناجا، همکاری بیشتر ناجا برای بازدید از زندان ها، ندامتگاه ها و اردوگاه های مراقبتی بخش دیگری از زمینه های هماهنگی و همکاری معاونت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری های واگیر با ناجا بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است نشست مشترک مدیران معاونت بهداشت با مدیران معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا با موضوع بررسی زمینه های همکاری و انعقاد تفاهمنامه در این خصوص در دفتر دکتر سیاری معاون بهداشت برگزار شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.