داروی گلوکابول که چندی پیش بیان شده بود با کمبود روبرو است وزارت بهداشت اعلام کرده که در زمینه توزیع و تهیه این دارو کمبودی وجود ندارد.

اسدا... رجب رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به پاسخ وزارت بهداشت درباره کمبود آمپول گلو‌کابول اظهار کرد: هم‌اکنون نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دست انجمن دیابت رسیده است در این نامه، به وجود آمپول در شرکت پخش‌کننده آن اذعان شده بود.

وی افزود: شرکت پخش‌کننده آمپول گلوکابول در جوابی که به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی داده بود، به وجود این آمپول در شرکت خود اشاره می‌کند. انجمن دیابت نیز به دنبال آن با شرکت پخش‌کننده این آمپول تماس خواهد گرفت و در خصوص وجود آن در این شرکت و نحوه دسترسی به آن اطلاعاتی حاصل خواهد کرد.

گفتنی است هفته گذشته انجمن دیابت به باشگاه خبرنگاران درباره کمبود آمپول گلوکابول خبر می‌دهد و اذعان می‌کند که در این‌باره با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع‌رسانی کرده است. قرار بود در هفته جاری پاسخ درخواست انجمن دیابت به این انجمن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده شود. وزارت بهداشت نیز در پاسخ به این انجمن از وجود داروی گلو‌کابول خبر می‌دهد. انجمن دیابت نیز به پیگیری‌های خود در این خصوص ادامه می‌دهد تا به نتیجه قطعی در خصوص وضعیت این آمپول در کشور برسد.

آمپول گلوکابول برای بیماران دیابتی و کنترل بیماری آنها به کار می‌رود. انجمن دیابت نیز پس از آگاهی یافتن از مسئله کمبود این آمپول در کشور توسط بیماران به دفع این مشکل اقدام می‌کند و همچنان پیگیر وضعیت درست و دقیقی از میزان وجود آمپول هلو‌کاگول در کشور برای بیماران مبتلا به دیابت است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار