فرمانده انتظامي فهرج گفت : اعتياد يكي از ابعاد اصلي چرخه برخي جرائم مي باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام  پايگاه خبري پليس، سرهنگ"مهدي پنجعلي زاده" در جلسه با اعضاي شوراي معتمد پليس در شهرستان كه با هدف پيشگيري از اعتياد و مقابله با جرائم معتادان در سطح شهر برگزار شد افزود :بر اساس قوانين معتاد يك بيمار است كه براي درمان و بهبود ان ساير نهادهاي دولتي و مراكز بهداشت بايد وارد عمل شوند.

وي با اشاره به برخي از جرائمي كه معتادان مرتكب آن مي شوند تصريح كرد: بر اساس نظريه هاي پليسي معتاد يك بيمار مستعد جرم است و از جمله جرائمي كه اين افراد مرتكب مي گردند سرقت هاي خرد در جهت رفع هزينه هاي تامين مواد و جنايت هاي وحشتناك مثل قتل و تجاوز به سبب مصرف مواد مخدر صنعتي و توهم زا است.

اين مقام انتظامي با اشاره به نقش و جايگاه والاي خانواده در تربيت و اصلاح فرزندان عنوان داشت:يكي از عواملي كه مصرف كنندگان مواد مخدر را به ارتكاب جرم به خصوص سرقت سوق مي دهد طرد شدن ان ها از خانواده است كه خانواده ها بايد بدانند اگر قصد دارند فرزندانشان را از اين منجلاب نجات دهند بهترين راه تشويق به ترك و بعد از ترك مواد مخدر افزايش روابط عاطفي و حمايتي با ان ها كه راه برگشت به مصرف مواد مخدر بسته شود.

سرهنگ" پنجعلي زاده "بيان داشت:براي درمان معتادان مهمتر از جسم، روان اين افراد است كه در اين زمينه بايد روانپزشكان خبره در كمپ هاي ترك اعتياد حضور فعال داشته باشند.

وي گفت:وظيفه نيروي انتظامي حذف كليه عوامل اعتياد از جمله قاچاقچيان ،خرده فروشان مواد مخدر و همچنين اگاه سازي عمومي با حضور كارشناسان خبره در جوامع هدف مي باشد ونياز است در اين راه مسئولان و مردم به خصوص شوراي معتمد پليس همكاري تنگاتنگي با ما داشته باشند.

فرمانده انتظامي فهرج ضمن تاكيد بر نقش سازنده شوراي معتمد پليس در پيشگيري از جرائم افزود:بهترين راه براي پيشگيري از جرائم از سوي معتادان، شناسايي و ترغيب ان ها به ترك مواد مخدر است كه علاوه بر بالا بردن امنيت اجتماعي ارامش نيز به خانواده و محيط زندگي اين افراد برمي گردد.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: اعتیاد ، ابعاد ، چرخه ، جرائم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.