مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 15 هزار و 700 معتاد در آذربایجان غربی وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان راضیه خدادوست با تاکید بر توجه به تمام ابعاد در راستای مهار اعتیاد، اظهار داشت: به منظور مهار اعتیاد باید از بعدهای مختلف از جمله بعد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... به موضوع پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در این میان آذربایجان غربی در ان زمینه وضعیت خاصی دارد، تصریح کرد: هم مرز بودن آذربایجان غربی با سایر کشورها و بالا بودن هجمه فرهنگی باید به طور جد در راستای مبارزه با اعتیاد و آگاه‌سازی مردم در این زمینه گام برداریم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اثر شیوع اعتیاد در توسعه جامعه، افزود: با شیوع اعتیاد در جامعه شاهد روند کند توسعه نیز خواهیم بود که در این خصوص باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر به طور جد وارد کار شویم.

وی با اشاره به وضعیت اعتیاد و تعداد معتادان استان، خاطرنشان کرد: 15 هزار و 700 نفر معتاد در آذربایجان غربی وجود دارد که 91 درصد آنها را آقایان و مابقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

خدادوست با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این زمینه، اعلام کرد: مداخله، پیشگیری و آموزش همگانی از مهمترین موضوعاتی است که مطرح شده و در این خصوص باید بتوانیم از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد نیز بهره گیریم.

وی بر توانمندسازی اقشار مختلف جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: به منظور توانمندسازی مردم باید برنامه‌های آموزشی برای اقشار مختلف برگزار و در زمینه اطلاع‌رسانی به ویژه برای جوانان ویژه‌برنامه‌هایی تهیه شود.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.