معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات از سوی آموزش و پرورش برای مدارس کم جمعیت مقرون به صرفه نیست. این مدارس به موسسات غیردولتی واگذار می‌شود اما تحت نظارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص مدارس ابتدایی کوچک از ارائه برنامه‌های جدید خبر داد و تصریح کرد: چنانچه مدرسه‌ای در هر نقطه‌ای از کشور ظرفیتی کمتر از حد استاندارد را داشته باشد یعنی تعداد دانش‌آموزان در مدارس بسیار کم باشد در چنین وضعیتی برپایی کلاس‌ها و تخصیص اعتبارات برای این مدارس صرفه‌ی اقتصادی ندارد.

انتقال مدارس کم جمعیت به نهاد‌های غیردولتی
معاون آموزش ابتدایی در راستای واگذاری مدارس کم جمعیت اشاره داشت:به سبب آنکه تامین اعتبارات از سوی آموزش و پرورش مقرون به صرفه نیست، تصمیم بر این است تا این مدارس کم جمعیت به مراکز غیردولتی واگذار شوند اما این واگذاری تحت ملاحظات آموزش و پرورش انجام شود. در واقع در این واگذاری معلمان و فعالیت‌های آموزشی مدارس با نظارت‌های آموزش و پرورش انجام می‌شود.

امتیازات طرح واگذاری مدارس کم جمعیت
دیمه ور این مسئله را یاد‌آور شد که با انتقال مدارس کم جمعیت به نهادهای غیردولتی، تامین اعتبارات برای معلمان در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت و حتی به کمک این طرح در معلمان دوره ابتدایی با کمبود نیرو مواجه نخواهیم بود.

گفتنی است با توجه به تغییرات بنیادین نظام آموزشی در برخی از دوره‌ها با کمبود معلم و در برخی با تراکم معلمان مواجه بوده است که این مسئله عاملی شد تا با کمک آموزش‌های تخصصی معلمان از مقاطع دیگر به مقطع ابتدایی انتقال پیدا کنند که البته این قضیه جنبه‌ی مثبت را هم در پی داشت که به سبب تخصص معلمان که از دیگر مقاطع در دوره ابتدایی فعالیت می‌کنند، آموزش‌ها تخصصی‌تر شود تا جایی که قرار بر این است مقاطع پنجم و ششم ابتدایی به صورت دو معلمی اداره شوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.