موانع را از سرراه پیشرفت ورزشکاران المپیک ویژه بر می‌داریم و از توانمندی این کودکان در صحنه های جهانی بهره خواهیم برد.

حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور  در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:چهاردهمین دوره مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه ، از سوم الی یازدهم مردادماه در لس آنجلس آمریکا برگزار می شود.

" المپیک ویژه " ، خاص کودکان با اختلالات ذهنی و هوشی (ID) است که حول محور ورزش ، به امور مربوط به سلامت جسم و روان ، و آموزش مهارتهای زندگی برای این کودکان می پردازد و در واقع فعالیتی فرهنگی – ورزشی و توانبخشی برای این افراد است که در دو بخش ورزشی و غیرورزشی برگزار می شود. 

دکتر نحوی نژاد با تبریک موفقیت های حاصل شده از تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ، تقارن آن با اعزام ورزشکاران المپیک ویژه ایران به مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه در لس آنجلس آمریکا را به فال نیک گرفت. 

وی به عنوان عضوی از المپیک ویژه ایران، برای تمامی ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی المپیک ویژه، آرزوی موفقیت کرد.

 دکتر " محمد کمالی " عضو هیات امنای موسسه غیر دولتی " بازتوانی ویژه کم توانان ذهنی ایران " که به عنوان سازمان اداره کننده المپیک ویژه ایران شناخته شده است، گفت: امیدوارم روزی بتوانیم تمامی فعالیت هایی که برای اداره المپیک ویژه در ایران و از طریق حرکت های مردمی انجام می شود ، به رشته تحریر در آوریم تا سرمشق و الگویی برای سیستم هایی باشد که فکر می کنند با صرف هزینه های گزاف می توان دست به کارهای بزرگ زد.

وی با اشاره به شعار المپیک ویژه که تاکید بر " می توانم " دارد، افزود: المپیک ویژه ایران ، این شعار را به عمل تبدیل کرده است و فعالیت های آن می تواند برای همگان سرمشق و الگو باشد.
   
دکتر کمالی در پایان سخنانش ، موفقیت تمامی ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی المپیک ویژه را آرزوی تمامی خانواده های این عزیزان ، دست اندرکاران المپیک ویژه ایران و جامعه توانبخشی کشور دانست.

گفتنی است ، 32 ورزشکار کم توان ذهنی کشورمان در چهاردهمین دوره مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه ، با بیش از هفت هزار ورزشکار با شرایط مشابه ورزشکاران ما از  177 کشور دنیا در 9 رشته ورزشی " دوومیدانی ، فوتبال ، شنا ، تنیس روی میز ، دوچرخه سواری ، اسکیت ، بدمینتون ، وزنه برداری و بوچی (مخصوص کم توانان ذهنی)"  و سه دوره غیرورزشی به رقابت می پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.