زنان یمن با برپایی تظاهرات گسترده در صنعا ضمن محکوم کردن سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌های عربستان سعودی در یمن، شعارهایی علیه رژیم آل سعود سر دادند.

تظاهرات زنان یمن در محکومیت جنایت‌های عربستان
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، مردم یمن با برپایی تظاهرات، سکوت جامعه جهانی را درباره جنایت‌های سعودی محکوم کردند.

روز گذشته خیابانهای شهر صنعا پایتخت یمن شاهد برپایی تظاهرات بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات، بی‌خانمان‌های یمن بودند. این تظاهرات نزدیک دفتر سازمان ملل متحد برپاشد تا توجه جامعه جهانی به تجاوزهای عربستان سعودی به یمن جلب شود. شرکت کنندگان در این تظاهرات، پایان حملات و تجاوز سعودی ها به یمن را خواستار بودند. آنها سکوت جامعه جهانی را نیز درباره جنایتهای عربستان سعودی محکوم کردند. زنان یمنی که به علت جنگ آواره شده اند، از حملات بی امان سعودی ها در کشورشان و فقدان کمکهای انسانی خشمگین بودند. 

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت:« ما اینجا جمع شده ایم تا صدای خودمان را به گوش جهانیان برسانیم. ما زنان یمنی از جنگ سعودی-اسرائیلی علیه کشورمان به شدت ضربه خورده ایم. ما از سازمان ملل متحد می خواهیم اقدامات جدی در این خصوص صورت بدهد و به جنگ غیرقانونی عربستان سعودی علیه کشورمان پایان بدهد.» شرکت کنندگان در تظاهرات صنعا در حالی که شعارهای ضدسعودی سر می دادند از مردم آزاده جهان خواستند با اقدامات جدی به تهاجم چهارماهه ریاض علیه یمن پایان بدهند. فعالان حقوق بشر در یمن نیز در این تظاهرات برای اعلام همبستگی با مردم آواره یمنی حضور داشتند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت:« این تظاهرات در مقابل دفتر سازمان ملل متحد برپا شده است تا از این نهاد بین المللی بخواهیم به سرعت به تجاوز سعودی ها به یمن پایان بدهد. باید محاصره شدید یمن پایان یابد. این جنگ بیرحمانه سبب آواره شدن صدها هزار یمنی شده است. ما سکوت جامعه بین المللی را درخصوص این جریان، به شدت محکوم می کنیم.»

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت:« ما اینجا آمده ایم تا به همه جهانیان نشان بدهیم زنان یمنی برای دریافت کمک، فریاد می کشند. آنها متحمل رنج و عذاب شدید هستند. حملات سعودی همه جای یمن را نشانه گرفته است. این حملات ، غیرنظامیان یمنی را می کشد. این حملات سبب کشته شدن کودکان یمنی می شود.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار