حسین البخیتی: اوضاع یمن در حال بدتر شدن است و این در حالی است که جامعه بین المللی فقط نظاره گر اوضاع یمن است. جامعه بین المللی در حقیقت هیچ کاری انجام نمی دهند و با سکوت در برابر آنچه که در یمن در حال وقوع است، فقط به سعودی ها کمک می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحلیل گر سیاسی گفت: عربستان با اعلام آتش بس می خواهد بر جنایات امروز خود سرپوش گذارد.

حسین البخیتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی ازصنعا گفت: ما از چهار ماه گذشته تاکنون دو آتش بس داشتیم. سعودی ها در جریان این دو آتش بس افراد بیشتری را نسبت به روزهای دیگر در چهار ماه گذشته کشتند. قبل از پایان ماه رمضان صحبت هایی درباره آتش بس به میان آمد و سازمان ملل آتش بس را اعلام کرد.

سعودی ها قبل از آن سه بازار را در مناطق مختلف در یمن هدف قرار دادند و بیش از صد و پنجاه نفر را کشتند. آنها امروز به مجتمع مسکونی در غرب تعز حمله کردندو بیش از هفتاد نفر را کشتند و بیش از نود نفر را زخمی کردند.

حسین البخیتی گفت: آنها اکنون درباره آتش بس حرف می زنند.آنها فقط می خواهند بر کشتار و جنایتی که امروز علیه غیرنظامیان در یمن انجام دادند، سرپوش گذارند. همه رسانه ها امروز درباره این آتش بس صحبت می کنند و چشم های خود را بر روی کشتار امروز سعودی ها بستند.

ما یمنی ها از هر نوع آتش بس که موجب ورود کمک های بشردوستانه شود،استقبال می کنیم اما ما درباره آتش بس سعودی ها تجربه داریم.آتش بس به معنای کشتار ،محاصره و حمله هوایی بیشتر است و ما بجز تلفات بیشتر شاهد هیچ تغییری نخواهیم بود.

وی گفت: خیابان های صنعا هم اکنون خلوت است و خودروهای کمی در آن در حال تردد هستند زیراسوخت بار دیگر در حال تمام شدن است. بیمارستان‌های ما اکنون با مشکل روبرو هستند و سعودی ها به بمباران زیرساخت ها در یمن ادامه می دهند.

آنها اکنون بیشتر به مناطق مسکونی حمله می کنند زیرا دیگر اهداف نظامی ندارند.آنها نمی توانند جلوی پیشروی کمیته مردمی یمنی علیه حامیان سعودی و افراطیون القاعده و اخوان المسلمین در سراسر کشور را بگیرند. بنابراین تنها پاسخی که این روزها در مناطق مختلف شاهد هستیم،حملات هوایی است که موجب کشته شدن چندین نفر که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، شده است.

وی گفت: اوضاع یمن در حال بدتر شدن است و این در حالی است که جامعه بین المللی فقط نظاره گر اوضاع یمن است. جامعه بین المللی در حقیقت هیچ کاری انجام نمی دهند و با سکوت در برابر آنچه که در یمن در حال وقوع است، فقط به سعودی ها کمک می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار