نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق برای میانجیگری میان حزب کارگران کردستان ترکیه و آنکارا ابراز آمادگی کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق برای میانجیگری میان حزب کارگران کردستان ترکیه و آنکارا ابراز آمادگی کرد.

به نقل از پایگاه خبری روداو؛ نچیروان بارزانی در پیامی ضمن اشاره به حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق گفت: متاسفانه این حملات پس از آن به وقوع پیوست که پ ک ک چندین بار از پایان آتش‌بس و روند صلح با ترکیه خبر داد و اعلام کرد دیگر حزب دموکراتیک خلق‌ها و عبدالله‌ اوجلان نیز نمی‌توانند درباره کنارگذاشتن سلاح از سوی پ‌ک‌ک تصمیم بگیرند. این موضع از نقش آنان کاست و تاثیر زیادی نیز بر اذهان عمومی ترکیه گذاشت و حکومت ترکیه را هم تحت فشار شدیدی قرار داد.

همچنین در چند روز گذشته چند پلیس در ترکیه کشته شدند و پ‌ک‌ک مسئولیت این حملات را پذیرفت و این اتفاق نیز اوضاع را پیچیده‌تر کرد.

در بخش دیگری از پیام نچیروان بارزانی آمده است: مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان و دولت این منطقه آمادگی دارند باردیگر برای برقراری‌ آتش‌بس و از سرگیری روند صلح ایفای نقش کنند. چون خشونت و توسل به زور هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. از حزب کارگران کردستان می‌خواهیم خویشتن‌داری کند و همه تلاش خود را برای آتش‌بس و از سرگیری روند صلح به کار گیرد. همچنین زمینه‌ای برای ایفای نقش اوجلان و حزب دموکراتیک خلق‌ها فراهم شود. منطقه کردستان نیز آماده هرگونه همکاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار