یكی از باورهای رایج میان مردم كه بیشتر از فیلم‌های سینمایی نشات گرفته این است كه خون‌دماغ شدن حتما نشانه سرطان، تومور یا یك بیماری خطرناك است!

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خونریزی از هر كجای بدن می‌تواند ترسناك و دلهره‌آور باشد؛ به‌خصوص اگر بی‌دلیل اتفاق بیفتد. شاید شما هم از دوران كودكی، خاطرات خون‌دماغ شدن را به یاد داشته باشید اما بعضی‌ها نه‌تنها در كودكی بلكه در بزرگسالی نیز دچار خونریزی‌های مكرر و آزاردهنده از بینی می‌شوند. بسیاری از افراد فكر می‌كنند خونریزی مكرر از بینی نشانه سرطان خون است اما دكتر بابك ساعدی، متخصص گوش، حلق و بینی و فلوشیپ جراحی پلاستیك صورت معتقد است: «خون‌دماغ به‌ندرت می‌تواند نشانه بیماری‌های جدی همچون سرطان یا تومور باشد». پس اصلا چرا خون‌دماغ می‌شویم و چه زمانی باید نگران آن باشیم؟ متخصصان طب رایج و سنتی به این سوال پاسخ می‌دهند.

خروج ترشحات خون‌آلود از بینی به اصطلاح «خون‌دماغ» نامیده می‌شود كه یكی از شایع‌ترین مشكلات داخل بینی است. به گفته دكتر بابك ساعدی، متخصص گوش، حلق و بینی و فلوشیپ جراحی پلاستیك صورت و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اگرچه خون‌دماغ از بیماری‌های مهم بینی است اما بیشتر از اینكه خطرناك باشد آزاردهنده است. شاید این سوال در ذهن‌تان ایجاد شده باشد كه چرا خونریزی از بینی اتفاق می‌افتد و سایر اجزای صورت مثل گوش دچار خونریزی نمی‌شوند؟ علت این موضوع به كاركرد بینی بازمی‌گردد. یكی از وظایف بینی گرم و مرطوب كردن هوای تنفسی است. به همین دلیل است كه عروق خونی داخل بینی به مخاط‌ها بسیار نزدیك هستند بنابراین هرگونه خشكی یا دستكاری بینی می‌تواند منجر به خونریزی از این عضو شود.

 در چه فصل‌هایی شایع‌تر است؟

دكتر ساعدی انواع خون‌دماغ را به دو دسته كلی تقسیم می‌كند؛ دسته اول خونریزی‌هایی هستند كه به مقدار كم اما مكرر اتفاق می‌افتند. در واقع ناحیه‌ای در قسمت قدامی و تیغه وسط بینی وجود دارد كه تمام عروق خونی در آن تجمع پیدا كرده‌اند. به همین دلیل این منطقه مستعد خونریزی است. این نوع خون‌دماغ بسیار شایع است و بیشتر در فصل‌های سرد هنگام سرماخوردگی، در اطفال و در كسانی دیده می‌شود كه مدام بینی‌شان را دستكاری می‌كنند. دسته دوم خون‌دماغ‌هایی هستند كه حجم‌شان زیاد است و معمولا به سختی بند می‌آیند. این نوع خون‌دماغ جدی‌تر است و بیشتر در افراد مسن و كسانی دیده می‌شود كه فشار خون بالا یا اختلالات انعقادی خون یا آترواسكلروز (تصلب شرائین) دارند. منشا آن نیز معمولا قسمت‌های عقب‌تر بینی است.

چه ربطی به سرطان خون دارد؟

یكی از باورهای رایج میان مردم كه بیشتر از فیلم‌های سینمایی نشات گرفته این است كه خون‌دماغ شدن حتما نشانه سرطان، تومور یا یك بیماری خطرناك است! دكتر ساعدی با این تفكر مخالف است. به گفته او هرچند خون‌دماغ باید جدی گرفته شود اما در اغلب موارد نشانه یك بیماری خطرناك نیست. در واقع تومورها، اختلالات انعقادی و داروهای ضدانعقاد خون هم ممكن است باعث خونریزی از بینی شوند اما این موضوع بسیار نادر است و 99 درصد از علل خون‌دماغ ارتباطی با سرطان و مشكلات انعقادی خون ندارند. دكتر سیدمحسن رضوی، فوق‌تخصص بیماری‌های خون و سرطان و استادیار دانشگاه علوم‌پزشكی تهران نیز با او هم‌عقیده است.

به گفته او، خون‌دماغ دو علت عمده دارد: 1- اختلالات انعقادی كه در راس آنها اختلالات پلاكتی قرار دارد. 2- ضایعات مخاط بینی. در واقع اگر بیمار توسط متخصص گوش، حلق و بینی معاینه شود و ضایعاتی در مخاط بینی‌اش دیده نشود، باید از لحاظ انعقادی نیز آزمایش دهد. عمده‌ترین تست‌های انعقادی، شمارش تعداد پلاكت و تست عملكرد پلاكت است. اگر تعداد پلاكت كاهش پیدا كرده باشد باید به دنبال علت آن باشیم كه یكی از این علت‌ها سرطان خون است. با این حال هر پلاكت پایینی لزوما باعث خون‌دماغ نمی‌شود و هر خون‌دماغی لزوما ناشی از پلاكت پایین نیست. حتی اگر پلاكت پایین باشد و فرد خون‌دماغ شود باز هم این وضعیت لزوما دلیل بر لوسمی یا سرطان خون نیست.

 حواس‌تان به فشار خون هم باشد

در خونریزی‌های خیلی شدید همراه با فشار خون بالا یا مشكلات دیگر، گاهی اوقات نیاز به تامپون‌های خلفی نیز وجود دارد. دكتر ساعدی در ادامه اضافه می‌كند كه حتی بعضی از بیماران ممكن است نیاز به بستری شدن پیدا كنند. لازم به ذكر است كه امروزه در درمان خونریزی بینی پیشرفت‌های بسیاری صورت گرفته است و از روش‌های سنتی ذكر شده در بالا كمتر استفاده می‌شود. برای مثال تقریبا از 15 سال پیش آندوسكوپ در اختیار متخصصان گوش، حلق و بینی قرار گرفت. این وسیله لوله‌مانند و مجهز به دوربین است كه با كمك آن می‌توان وارد بینی شد و محل خونریزی را شناسایی كرد.

دست تو دماغ ممنوع!

برای پیشگیری از بروز خون‌دماغ باید به رطوبت بینی توجه داشت؛ به‌خصوص در فصل زمستان و در كشور ما كه هوای خشك و نیمه‌خشك دارد بنابراین بهتر است هوای داخل منزل را در فصول سرد با كمك دستگاه‌های بخور مرطوب نگه داشت و از دستكاری بینی خودداری كرد. دكتر ساعدی در ادامه اضافه می‌کند که اگر داخل بینی‌تان احساس خشكی می‌كنید باید از پمادهای موضعی و مرطوب‌كننده مثل پماد ویتامین A یا AD استفاده كنید. این پمادها علاوه بر چرب كردن بینی باعث بازسازی مخاط هم می‌شود.

نكته: یكی از تفكرات میان مردم این است كه مصرف ویتامین C و K باعث كاهش احتمال خونریزی بینی می‌شود در حالی كه چنین موضوعی از لحاظ علمی ثابت شده نیست و نمی‌توان گفت مصرف این ویتامین‌ها در پیشگیری از خونریزی تاثیرگذار است.

 آفتاب واقعا باعث خون‌دماغ می‌شود؟

به گفته دكتر ساعدی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای شدید هم ممكن است احتمال خون‌دماغ شدن را افزایش دهد زیرا در این حالت درجه حرارت بینی افزایش پیدا می‌كند و مخاط آن خشك می‌شود. مصرف مواد مخدر از طریق بینی نیز عروق بینی را شكننده می‌كند؛ طوری‌كه با كوچك‌‌ترین دستكاری، فرد خون‌دماغ می‌شود. در مورد سینوزیت نیز باید بدانید این بیماری باعث خون‌دماغ نمی‌شود اما افرادی كه سینوزیت دارند ممكن است خلط خونی داشته باشند. خلط خونی نیز همیشه نشانه خون‌دماغ نیست و می‌تواند از علائم سینوزیت باشد.

 پسرهای نوجوان و تومور بینی

دكتر محمود صدوقی، متخصص گوش و حلق و بینی، خونریزی بینی را براساس سن تقسیم‌بندی می‌كند. به گفته این دانشیار دانشگاه علوم‌پزشكی تهران، خون‌دماغ شدن در كودكان بیشتر به دلیل دستكاری بینی اتفاق می‌افتد. درواقع در ابتدای بینی سه‌سرخرگ سطحی وجود دارد كه با خشك شدن مخاط و كوچك‌ترین تحریكی دچار خونریزی می‌شود. بعضی خونریزی‌ها نیز عمیق‌تر و خطرناك‌تر هستند؛ از جمله خونریزی‌های مكرر همراه با احساس تومور در پشت بینی.

 این تومور كه « آنژیوفیبروم» نام دارد بیشتر در پسرهای نوجوان ایجاد می‌شود و نیاز به عمل جراحی دارد. گاهی اوقات هم بیماری‌های عفونی یا فرورفتن اجسام خارجی به داخل بینی باعث خونریزی می‌شود. خون‌دماغ‌های دوران جوانی و میانسالی نیز بیشتر به علت ترومبوز، ضربه و تصادف اتفاق می‌افتد. بعد از 50 سالگی هم خونریزی بیشتر به علت خشكی و تنگی جدار عروق بینی روی می‌دهد. تومورهای بدخیم، بیماری‌های عفونی و پولیپ نیز می‌توانند منشا خونریزی در این سنین باشند. در هر صورت خون‌دماغ باید حتما توسط پزشك بررسی شود تا علت آن مشخص شود.

نه؛ سرتان را عقب نگیرید!

دكتر ساعدی توصیه می‌كند در صورت وقوع خون‌دماغ قسمت قدام بینی را با دست و انگشت فشار دهید و دو تا سه دقیقه نگه دارید. در این وضعیت نباید سر خود را عقب بگیرید زیرا این كار بیشتر باعث می‌شود خون داخل حلق بریزد و وارد معده شود. در خیلی از موارد خونریزی با گرفتن بینی بند می‌آید در غیر این صورت باید در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید و روی صورت‌تان یخ بگذارید. اگر باز هم خونریزی بند نیامد، مراجعه به پزشك ضروری است. در این موارد پزشك محل خونریزی را شناسایی می‌كند و در صورت امكان از «كوتر» یا روش سوزاندن استفاده می‌كند. منظور از كوتر استفاده از وسیله گرم برای سوزاندن رگ نیست بلكه منظور به كار بردن مواد شیمیایی برای بستن سر رگ است. اگر هم سوزاندن قابل انجام نباشد پزشك در ناحیه خونریزی تامپون یا باند آغشته به پماد آنتی‌بیوتیك قرار می‌دهد. این پانسمان باید سه تا پنج روز داخل بینی باقی بماند و بعد خارج شود.

 از روغن گل بنفشه كمك بگیرید

به گفته دكتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی اگر خون‌دماغ با بیماری‌های زمینه‌ای همچون كمبود عوامل انعقادی، اختلالات ناحیه سینوس و بیماری‌های خطرناك مانند سرطان ارتباطی نداشته باشد، می‌توان برای رفع آن از درمان‌های طب سنتی كمك گرفت. عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشكی تهران در ادامه اضافه می‌كند كه شایع‌ترین علت خونریزی از بینی به‌خصوص در خانم‌ها و كودكان، خشك شدن مزاج بینی و رگ‌های خونی است. درواقع خشكی باعث می‌شود رگ حالت كشسانی خود را از دست دهد و شكننده شود. برای جلوگیری از این نوع خون‌دماغ می‌توان داخل بینی را با مقداری روغن بنفشه یا روغن زیتون مرطوب كرد.

 خون‌دماغی كه جان‌تان را نجات می‌دهد!

گاهی اوقات فشار خون بالا به‌خصوص در افراد مسن می‌تواند باعث خون‌دماغ شود. جالب است بدانید این نوع خون‌دماغ در افراد دموی‌مزاج (مزاج گرم و تر) یك بلای بزرگ را از فرد دور می‌كند! زیرا همان‌طور كه رگ در بینی پاره شده است می‌توانست در مغز هم پاره شود و خونریزی مغزی ایجاد كند. دكتر عباسیان معتقد است، این افراد باید مزاج خود را تعدیل كنند و از مصرف غذاهایی كه مزاج دموی ایجاد می‌كند، مثل گوشت قرمز بپرهیزند و بیشتر از مواد غذایی با مزاج خنك استفاده كنند. این خوراكی‌ها از جمله كاهو و سكنجبین به‌خصوص در فصل تابستان و برای افرادی كه زیر آفتاب كار می‌كنند هم بسیار مفید است. در بعضی موارد نیز علت خون‌دماغ، رقیق شدن بیش از حد خون است كه در این حالت بند آمدن خون بیشتر طول می‌كشد. افرادی كه دچار این خونریزی‌ها می‌شوند باید از مصرف خوراكی‌های رقیق‌كننده خون خودداری كنند. این خوراكی‌ها اغلب طعم تند و تیزی دارند؛ از جمله سیر، پیاز، پیازچه، تره، ترب، تربچه و فلفل سیاه.

روی پیشانی‌تان یخ بگذارید

برای بند آوردن خون‌دماغ در طب سنتی راهكارها و داروهای مختلفی وجود دارد. به گفته دكتر عباسیان، ساده‌ترین راه این است كه مقداری یخ را در كیسه یا پارچه قرار دهید و روی پیشانی بگذارید. در طب مدرن نیز معمولا داخل بینی تامپون و پنبه قرار داده می‌شود كه البته طی سنتی هم راهكاری مشابه تحت عنوان «فیتیله‌گذاری» دارد. به این صورت كه باید فیتیله‌هایی را به‌تنهایی یا آغشته به داروهای گیاهی داخل بینی قرار داد تا خونریزی بند بیاید.


انتهای پیام/


منبع: سیب سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۲:۳۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
سلام من 15 سالمه
روزی دوبار خون دماغ میشم تقریبا یک هفته هست
و فقد از یک بینیم خون میاد همیشه
آزمایش خون دادم گفتن که ی چیزی داخل خونم زیاده و این ن باید زیاد باشه ن کم باید متوسط باشه
ولی هنوز پیش متخصص نرفتم
به نظرت شما این میتونه سرطان باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام خسته نباسید .خواستم بدونم یه طرفه سرم درد میگیره بعد دماغم خون میاد چرا؟؟؟آیا خطرناکه وباید نگران باشم
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۰:۰۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام
واقعا خوب و مفید بود
خواهرزاده ام۹سالشه اکثر اوقات خون دماغ میشه روز و شب نداره ایا مشکل خاصی داره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
یادمه اول پاهای پسر عموم شروع به درد کرد به طوری که نمیتونست راه بره بعد از چند روز خون دماغ شدن های مکرر و آخرش باد کردن شکم و طهال و بعدش هم فوت شد نگو سرطان خون داشت... نمیشه هر خون دماغ شدنی رو به سرطان ربط داد.
Iran (Islamic Republic of)
مهیار
۱۰:۳۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خیلی مفید بود من هیچ وقت خون دماغ نشدم حتی دوران بچگی الان که چهل سالم است مدت نه ما است که خون دماغ میشوم بعضی مواقع هم خون از حلق بیرون می‌آید
Iran (Islamic Republic of)
مهیار
۱۰:۳۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خیلی مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
من برادرم دو روز مشت سرهم خون دماغ میشه
Iran (Islamic Republic of)
میکائیل
۰۵:۴۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
من ۱۵ سالنه الان دو روزه من دارم خون دماغ میشم نمیدونم چرا الکی نه دست میکنم تو دماغ نه صرفه میزنم نه گلو درد دارم فقط بعضی وقت ها گرمم میشه دقیقا وقتی خون دماغ میشم که دندونم درد بگیره و بعد گوشم‌درد میگیره و بعد سرم که شروع به درد کردن کرد من خون دماغ میشم فقط هم از لوله ی سمن چپ خون دماغ میشم علیتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام.من دخترم ۶ ساله شه میشه گفت سالانه خون دماغ میشه آیا واقعا این موضوع خطرناکه باید چیکار کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام دختر ۸ ساله دارم که از بچگی خون دماغ میشد چند بار به دکتر مراجعه کردم ولی گفت جای نگرانی نیست ولی الان تقریبا میشه گفت هر روز صبح خون دماغ میشه اول فکر میکردم بینی شو دست کاری میکنه ولی صبح ها بعضی اوقات احساس میکنه از بینیش خون میاد بیدار میشه به نظرتون باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام بچه ی ۸ساله دارم که نصف شب توخواب بود که خون دماغ شد و تانیم ساعت به زور بند اومد علت چی میتونه باشه،آیا خون دماغ شدن زیادی کم خونی میاره
Iran (Islamic Republic of)
پارسا علیزاده
۰۰:۵۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
بابا هزار نفر خون دماغ میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
باعرض سلام وخسته نباشید...بنده ۲۸سالمه الان حدودیکماه است هرموقعه میرم حمام خون دماغ میشم درحد۲دقیقه بعدخودش بندمیادمیشه جواب منوبدین ممنون میشم ۰۰۰۰۰باتشکر۰۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۱:۴۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام ۱۶ سالمه و خون دماغ میشم امروز دوبار خون دماغ شدم و در حال حاضر خوب شدش اما از ساعت ۱۲ونیم خون دماغ شدم و الان حدودا ۲ ساعت شده راهکار برای درمان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ببخشید شوهرم الان چند ماه هست سرفه میکنه
از دماغش هم خون اومد موهاشو می ریزه
میشه جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر چند روز میشه شبها ساعت دو تا ۳ خون دماغ میشم از سمت چپ خون کمی میاد ولی دماغ سمت چپ من سوزش داره امکانش هست جواب سوال بدین تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام پدرم ۸۲ سال داره دوهفتست گاهی خون دماغ میشه دلیلشو چیه میتونه باشه نگران شدم
Iran (Islamic Republic of)
مریم هستم
۱۰:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
ببخشید دختر ۳۷ ساله دارم دوبار در یک ماه خون دماغ خیلی کمی کرده علتش چیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
میشه لطفا جواب مردم رو بدید؟!
مامان من خون دماغ همراه با سردرد و حالت تهوع داره! خیلی نگرانم نشونه چی میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
فشار خون بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام ۳۲سال سن دارم یک هفته هست یک شب در میان نیم شب تو خواب از بینیم خون میاد بعداز ۱۰دقیقه قط می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام پسری سه ساله نیم دارم از دوسالگی خون دماغ میشه وقت بیوفته زمان نداره پرخواب سرصفره تازه‌تر های بیدار شده هنوز اجاش بلند نشده اصلا بچه‌ای که دست کاری کنه بادماغش نیست دراوایل خون غلیظ بو الان خون آبکی در ضمن مشکل درد در دور ناف هم از دو سالگی پیداکرده متونم بگم شاید باهم ارتباط داشته باشه خیلی نگرانم می کنه
Iran (Islamic Republic of)
درسا
۱۹:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام..پسرتون رو پیش دکتر متخصص گوش و حلق و بینی ببرید و مشکل اش رو پیدا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
من پسرم ۴سالشه همیشه ماهی یکبارخون دماغ میشدبیشتریشم تو خواب بود الان سرماخوردگی گرفته دوروزپشت سرهم خونزیادی ازدماغش اومد حالا بعد۳روزسرماخوردگیشم خوب شده هنوزبیحال بی اشتها خواب آلودچیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
سلام من مادرم تقریبن دوسالی هست خون دماغ میشه و گاهی تبدیل ب خلط خونی میشه و سوزش بینی علتش چی میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
سلام شوهرم ۵۳ ساله است .الان ۲روزه که صفحه این دفعه دماغش شروع به خونریزی میکنه .خیلی هم شدیده.قندوفشارخونم داره.دلیلش چی می تونه باشه.درضمن اعتیاد به تریاک داره.
Iran (Islamic Republic of)
آمنه
۲۲:۴۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
چرا هر وقت عصبی میشم سر درد عجیبی میگیرم یعنی پیشونیم درد میگیره به چند ثانیه یا چند دقبقه دماغم خون میاد زیاد بگم نه ولی خون قلیز سیاه یعنی این چرا
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۰۲:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
سلام من از دوشب پیش که یهو لوله چپ بینیم یهوخون ریزی کرد اصلا سابقه خون ریزی بینی نداشتم البته قبل خون از اینکه خون دماغ بشم به مدت 10روز سرما خورده بودم الان سه شبه که بینیم ازلوله سمته چپش خون میاد وحس میکنم داخل بینیم میسوزه چکار باید بکنم باتشکر از راهنماییتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
پسر من چهار سالشه ماهی یکی دو با در خواب خون دماغ میشه علتش چی
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۹:۲۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام
۱۵ ساله هستم چند ماهه که خون دماغ می شم ماهانه ۴تا۵بار این اتفاق میوفته بیشتر اوقات صبح ها خون دماغ میشم تا حالا خون دماغ نشده بودم حتی تو بچگی
هنگام خون دماغ شدن تمام بدنم سرد میشه
پدرم فشارخون داره ممکن علت خون دماغ شدنم فشارخون باشه
لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
روح الله بهرامی
۲۳:۱۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام من بیست و دوسالمه این چند ماهه از بینی هم راست هم چپ خونریزی میشه، علتش چیه ایاخطرناک نیست؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فريده
۰۲:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
پسر من چن شب پشت سر هم خون دماغ ميشه ب نظرتون از چي ميتونه باشه ٨ سالشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام دخترم سه سالطفا ونیمه هفته‌ای چندبارخون دماغ میشه چکارش کنم خیلی نگرانشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام دخترم سه سالطفا ونیمه هفته‌ای چندبارخون دماغ میشه چکارش کنم خیلی نگرانشم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۲۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام ، پسر من الان هفت سالشه هر هفته شاید بیشتر خون دماغ میشه خیلی هم زیاده ، شب توی خواب خون دماغ میشه ، یهویی از دماغش خون میاد ، چکار باید بکنم ،میشه راهنماییم کنین ،خیلی میترسم خدایی نکرده بچم مشکلی داشته باشه .
United States of America
محدثه
۱۲:۴۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
من سنگ کلیه دارم از دماغم خون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۶ تير ۱۳۹۸
سلام پسر من 10سال است الان یک 3سال است خون دماغ میشه دکتر بردم میگه چیز نیست الان چند وقت است هر روز خون دماغ میشه. لطفاً کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام از دیروز خون دماغ میشم دیشب خیلی شدید شد رفتم دکتر گفت احتمال سرطان خونه درست میگن لطفا راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
شهداد صوری
۱۲:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
چند وقتی ازدماغ پسرم خون می یاد تو خواب ومشکل مغز دارد وقتی می خوابه سرش خیلی می چرخونه بدنش هم خیلی ضعیف اشتها هم ندارد
United States of America
اسماعیل
۰۸:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام من از بچگی خون دماغ می شودم و الان کم تر شدده ولی چند وقت پیش نزدیک ۱۲ ساعت از دماغم خون اومد دکتر هم رفتم بند نیومد الان ۱۷ سالمه وقتی خون دماغ شدم چکار کنم بند بیاد از همه روش هاتون هم استفاده کردم فاییده نداشت لطفا راهنمایی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م ر
۱۸:۵۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
روزی 3بارباروغن همیشه بهارچرب کن
Iran (Islamic Republic of)
درسا
۲۰:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
یک پنبه بردار و توی سرکه سیب بزن و بزار توی دماغت خیلی زود بند میاد اگه بازم بند نیومد برو دکتر رگشو بسوزون
Iran (Islamic Republic of)
yahya yousefi
۱۴:۲۰ ۱۴ دی ۱۳۹۷
سلام مطلب پزشکی بسیار جالب بود . مخصو صا در ارتباط با خون دماغ اینجانب استفاده کردم . باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
سلام العان یک ماه که چند روز در مییون خون دماغ میشم از سمت چپ قبلن فاصله اش بیشتر بود ولی العان دو روز یاشاید هم سه روزایا این خطر ناکه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۰۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
اول آزمایش بده بعد روزی 3باربارروغن همیشه بهار چرب کن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
سلام من بعد سه الی چهار روز سرماخوردگی دچار خون ریزی دماغ شدم که حدود بیست دقیقه طول کشید وقبلا هم زیاد خود به خودخونریزی می کرد اگر راه چاره ای دارید ممنون می شم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
باسلام من 52 سالمه و از سالها پيش خون دماغ ميشدم چند ساله كه بسيار شديد شده با توصيه دكتر گوش وحلق وبيني به بيمارستان اميراعلم تهران مراجعه كردم دكتر گفتند كه عارضه عروقي به نام (اسلر وبر اندو ) داريد كه رگها رو با بيهوشي ودر اطاق عمل سوزوند ولي هيچ فايده اي نداشت و همچنان خون دماغ ميشم و بهمين دليل به كم خوني هم مبتلا شده ام بطوري كه بدون دليل خون مياد حتي روزي چند بار لطفا اگر كسي راهكاري داره راهنمايي بفرمايد ممنون ميشم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
سه روزدود عنبرنسابده بینی تون روزی 1یکبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
باسلام من 52 سالمه و از سالها پيش خون دماغ ميشدم چند ساله كه بسيار شديد شده با توصيه دكتر گوش وحلق وبيني به بيمارستان تهران مراجعه كردم دكتر گفتند كه عارضه عروقي به نام (اسلر وبر اندو ) داريد كه رگها رو با بيهوشي ودر اطاق عمل سوزوند ولي هيچ فايده اي نداشت و همچنان خون دماغ ميشم و بهمين دليل به كم خوني هم مبتلا شده ام بطوري كه بدون دليل خون مياد حتي روزي چند بار لطفا اگر كسي راهكاري داره راهنمايي بفرمايد ممنون ميشم
Netherlands
محسن
۲۰:۰۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
با سلام مادر من 3سال پیش سرطان سینه گرفت پس از عمل وشیمی درمانی خوب شد.ولی چند روزه از دماغش بدون دلیل خون میاد خطر داره یا ربطی به بیماری قبلیشم داره.درضمن بعد شیمی درمانی چربیشم بالارفت ک با دارو امده پایین
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام من رفتم سد شنا زیاد رفتم زیر اب فشار اب زیاد بود خون دماغ شدم مشکل خاصی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۶:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
مطالب خوب بود ولی چرا پاسخ پرسشها رو نمیدین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۰۹ تير ۱۳۹۷
من عشقم بیشتر اعلائم این بیماریه رو داره سه چهار ساله از دماغش خون میاد چی کنم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۰۸ ۰۴ تير ۱۳۹۷
سلام ببخشید قرص ال دی هم استفاده میکنم با اینکه یه هفته از مصرف قرص میگذره این یه هفته مدام خون دماغ از سمت چپ میشم آیا خون دماغم به قرص ال دی یا قرص هورمونی که استفاده میکنم ربطی دارد؟یا مشکلی دیگه هست؟
United States of America
امیر حسژن
۰۹:۴۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
باسلام پسر من ۱۸ساله ش بعضی موقع ها اونم تو هوای گرم چن قطره ازبینیش خون میاد دلیلش چی لطفن راهنمای کنید خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۶:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۷
چون هوا گرمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام من شوهرم غددلنفاوی داره ازده سال پیش تحت درمانه تقریبا میشه گفت درسال شش ماه استراحت میکنه بعد دوباره شیمی درمانیش شروع میشه درپشت بینیش هم تومورداره همیشه خون دماغ میشه درسته کمه ولی مانگرانشیم اگه میشه ماراراهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۰۰:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
من از بچگی خون دماغ میشم و همیشه از سمت راست آیا خطر دارد
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۱۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
خطرناک نسیت هر روزباروغن همیشه بهار چرب کن
Germany
مهديس
۲۱:۴۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من آنقدر خون از. دماغم مياد
Iran (Islamic Republic of)
ثنا
۱۸:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام من سال پیش مدام خون دماغ میشدم شاید هرروز یا هرهفته ... بعد که رفتم ازمایش دادم قطع شد یهو... الن دوباره شروع شده و هرروز خون دماغ میشم و اون قسمت از بینیم ک خون میاد میگیره ... میدونین دلیلش چیه؟ باز باید برم ازمایش؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین همتی
۱۷:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
همسر من هم چند مدت خون دماغ میشه و معمولا بعد از بحث و فشار ک روش هست این مشکل پیش میاد لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
از فشارخون بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
وای نه خدا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
سلام من 32سالم هست یک ماه پیش خون دماغ شدم امروز هم دوباره خون دماغ شدم هردوبار ازسمت چپ به مدت 5دقیقه با دستمال بینیمو گرفتم تا بند اومده لطفا سریعتر جواب منو بدید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۰ دی ۱۳۹۶
دو روزه خون دماغ میشم از سمت چپم خیلی میترسم لطفا راهنمایم کنید
Netherlands
ناشناس
۰۴:۱۷ ۱۷ دی ۱۳۹۶
با سلام ،من متولد 1373 هستم از بچگی دچار خون دماغ میشدم حتی در خواب چندین سری دکتر رفتم گفتن دماغت باید عمل بشه ولی من عمل نکردم تا اینکه خودم متوجه شدم هر موقع از لبنیات(ماست و دوغ) استفاده میکنم باعث خون دماغی میشه و تا زمانی که از ماست و دوغ مصرف نکنم خون دماغ نمیشوم
Iran (Islamic Republic of)
صباح عبادی
۱۰:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
سلام علیهم
وقت بخیرعلت خونریزی دماغی درنوجوان که عمر آن هشت سال میباشد گذشته درخواب دچارخون دماغ شدولی دچار بینی گرفتی ناشی ازسرماخوردگی میباشدآیالازم هست انرا به پزشک گوش وحلق وبینی مراجعه شوددرضمن برای بند آمدن خون آنرابه صورت بالاوآنرادرازکش وروی کمر خوابوندیم آیالازم است به پزشک مراجعه کنیم
باتشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
خوب میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
بله
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۱:۲۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
سلام وقت بخیر،مامانم توسن۵۲سالگی هستن وبیماری فشارخون دارند،چندشب پیش بنا ب مشکل خانوادگی ب شدت عصبی شدن اخرشب خون دماغ شدن ازاون شب تقریبا یاهرشب یاهروز صبح خون دماغ میشن،قرص فشارهم مصرف میکنن ولی...خونریزی خیلی کمه ورقیق هم هست،توی مطالبتون خوندم ک سیر رقیق میکنه وباید بگم یه مدت هست ک سیر زیاد مصرف میکنن،،،،،این خون دماغها میتونه خدایی نکرده مشکل ساز باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
سلام
من چهارده سالمه و تقریبا یه هفته اس که پشت سر هم خون دماغ میشم تابحال اینطوری هم سابقه نداشتم معمولا تو آفتاب میرفتم خون دماغ میشدم ولی الان یدفعه بی دلیل از دماغم خون میاد
لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۲۳:۳۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
یکباره سیستم دفاعی بدنم ضعیف شد
سوت مداووم تو گوشم
سردردای زیاد باعث خون دماغ شدن
کوفتگی داعم بدن
دیگه نتونستم مثل قبل دیر بخوابم زود بیدار بشم
راه رفتن سخت شد
چشام درد میگرفتن
چش چپم مخصوصا
صدای سوت داعم تو سرمه این نشونه تومور میتونه باشه؟
Mauritius
عشرت
۰۰:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام من سه سال قبل شدیدا به زمین افتاده بودم و وقتی نزد داکتر مراجعه کردم دماغم مشکل نداشت اما حالی هفته چند بار کم کم از دماغم خون میایه او هم بدون دلیل از دماغ چپ ام علط چی بوده میتانه میشه لطف کرده بگویین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
سلام پسره من هیجده سالشه هرچندوقت یه بار خون دماغ میشه چند روزپشته سرهم خونش لخته میزنه سیاه رنگه ممکنه لطفا زود جواب بدین ایا خطری اورا تحدید میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
سلام پسره من هیجده سالشه هرچندوقت یه بار خون دماغ میشه چند روزپشته سرهم خونش لخته میزنه سیاه رنگه ممکنه لطفا زود جواب بدین ایا خطری اورا تحدید میکنه
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۴:۲۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
دخترم سیزده سالشه دیروز برای اولین بار و اما به شدت خون ریزی داشت دماغش نگران کنندس
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۴:۲۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
دخترم سیزده سالشه دیروز برای اولین بار و اما به شدت خون ریزی داشت دماغش نگران کنندس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
ممنوت ازمطالبتون همسرمنم یه مدتیه خیلی خون دماغ میشه برادرشوهروپدرشوهرمم دچاراین عارضه هستن برادرشوهرم دکتررفته گفتن بایدعمل شه میترسم نکنه شوهرمنم عمل کنه جدیداخیلی خون دماغ میشه خودش میگه سرم دردمیکنه وقتی خون دماغ میشم سردردم میره ممکنه ازفشاریاچربی خون باشه این خون دماغ باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
طبی
۱۲:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
باسلام
برادرم ۱۷سالشه, و مدت ۲ماهیه خون دماغ میشه
هربار به اندازه ۱هشتم لیوان خون میره از بینی ش.
ایا نشانه ی توموره؟
Iran (Islamic Republic of)
طبی
۱۲:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
باسلام
برادرم ۱۷سالشه, و مدت ۲ماهیه خون دماغ میشه
هربار به اندازه ۱هشتم لیوان خون میره از بینی ش.
ایا نشانه ی توموره؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۲۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
خیر آزمایش بده بچه رونترسونید
Iran (Islamic Republic of)
مامان امیرحسین
۰۱:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
پسر من یه چند روزه وقتی عطسه میکنه غز دماغش خون میاد و لخته های خونی وجود دارد،میشه کمکم کنید تو روخدا
Iran (Islamic Republic of)
مامان امیرحسین
۰۱:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
پسر من یه چند روزه وقتی عطسه میکنه غز دماغش خون میاد و لخته های خونی وجود دارد،میشه کمکم کنید تو روخدا
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
فشار به مویرگ بینی شون میاد لطفا هرروزبینی شونوبا روغن همیشه بهار چرب کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام من 13سالمه بابام تو سرم زد دوروز روز دوم شب خون دماغ شدم بعد روز دوم هم خیلی کم خون دماغ شدم ولی روزی که تو سرم زد بابام سرم خیلی درد کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام من 13سالمه بابام تو سرم زد دوروز روز دوم شب خون دماغ شدم بعد روز دوم هم خیلی کم خون دماغ شدم ولی روزی که تو سرم زد بابام سرم خیلی درد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
از سر یه عکس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام من 13سالمه بابام تو سرم زد دوروز روز دوم شب خون دماغ شدم بعد روز دوم هم خیلی کم خون دماغ شدم ولی روزی که تو سرم زد بابام سرم خیلی درد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
خیلی عالی و مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
من حدود 1 سالی بود که خون دماغ نمی شدم ولی دیروز از بینی سمت چپم و امروز صبح بعد از اینکه از خواب پاشدم از بینی سمت راستم خون دماغ شدم ....دو سه سال پیش رفتم دکتر پماد بهم داد ولی .....هیچ فرقی نکرد کمکم کنید .......مرسی از مطالبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
من حدود 1 سالی بود که خون دماغ نمی شدم ولی دیروز از بینی سمت چپم و امروز صبح بعد از اینکه از خواب پاشدم از بینی سمت راستم خون دماغ شدم ....دو سه سال پیش رفتم دکتر پماد بهم داد ولی .....هیچ فرقی نکرد کمکم کنید .......مرسی از مطالبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
کاش یکی بود جواب این بندگان خدارو میداد
Iran (Islamic Republic of)
محمد مصطفی
۰۲:۴۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام
من روزی دو سه بار خون دماغ میشمم جوری ک بند نمیاد دکترم رفتم ولی باز میاد باید چ کنم خطرناک نباشه راهنمای کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۳۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
نیست برو آزمایش بده با همیشه بهار چرب کن
Iran (Islamic Republic of)
حسن مارال
۱۱:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
خدا همه بیمارا رو شفا بده
Australia
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
این خون دماغ میکنم فکرم خیلی مشغوله .برای همین ترس وجودمو گرفته. خدا کنه چیزی نباشه...
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۳۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
چیزی نیست نترس برو آزمایش بده بعد روزی سه بارباروغن همیشه بهار چرب کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۵ تير ۱۳۹۶
سلام خوب هستین من همین الان خون دماغ شدم خیلی بده اما الان خوب شد دیروز از سمت چپ خون دماغ شدم امروز سمت راست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۱۳ تير ۱۳۹۶
لطفا بیشتر توضیح دهید افرادی که دچار این عارضه میشن باید چه علایمی را جدی بگیرند آیا همه کسانی که خون دماغ میشن ممکنه به سرطان مبتلا شن
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۸:۱۰ ۰۶ تير ۱۳۹۶
یا حالا دو بار خون دماغ شدم ولی مقدار خون زیاد نبود تازگی ها هم تب می کنم وکف انگشتان بایم یخ است لطفا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۴۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
وقتی فشارخون پایین بیاد بدن یخ میکنه یه آزمایش هم بدید
Iran (Islamic Republic of)
زهراسادات موسوی
۰۶:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام,من چهارده سالمه تاالان خون دماغ نشده بودم دیشب به طورناگهانی یکدفعه ازبینیه سمت چپم خون بازشد خیلی میترسم لطفاراهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهراسادات موسوی
۰۶:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام,من چهارده سالمه تاالان خون دماغ نشده بودم دیشب به طورناگهانی یکدفعه ازبینیه سمت چپم خون بازشد خیلی میترسم لطفاراهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهراسادات موسوی
۰۶:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام,من چهارده سالمه تاالان خون دماغ نشده بودم دیشب به طورناگهانی یکدفعه ازبینیه سمت چپم خون بازشد خیلی میترسم لطفاراهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
Ziziw
۱۷:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
خون دماغ به همراه سردی نشونه چیه؟؟؟؟؟زود جواب بدید تورو خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
این ربطی بهم نداره خون دماغ احتمالامال فشارخون بالا باشه سردی هم طبیت تون سرده باید گرمی استفاده کنید یه آزمایش هم بدید
Iran (Islamic Republic of)
روح الدین
۱۳:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من پسر 3 ساله دارم که 9 ماه است خون دماغ میشود بیشتر در خواب خون دماغ شدید میشود بین 3و 4 دقیقه خون دماغ میشود اگه راهنمایی و توضیحاتی درباره این نوع خون دماغ بهم اطلاع بدهی ممنون میشیم خیلی میترسم فقط میخوام بدانم علت این نوع خون دماغ چی هست با تشکر
Sweden
شكيبا
۰۱:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام ،من ١٨ سالمه و چند مدتي است كه هر روز دو بار يا حتي روزي سه بار هم شده خون دماغ ميشم به مدت خيلي طولاني يعني ممكنه تا ٢ ساعت طول بكشه تا بند بياد و حجمش هم زياده و خون دماغم از سمت رأست دماغم مياد و كمي بعد تر از گلوم شروع مي كنه به خون اومدن و همچنين از دماغ سمت چپم . بيشتر أوقات تو خواب خون دماغ ميشم و تا صبح ميشينم تا بند بياد .ميتونه اين از چربي خون بالا باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با تشكر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
از فشارخون بالا میشه ولی چربی نه شمابایدآزمایش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
نامزد من قبلا سرطان روده داشت ولی خوب شد دارو هم مصرف نمی کنه ولی امشب تو رستوران خون دماغ شد خیلی ترسیدم. نکنه سرطان اش به شکل دیگه برگشته.
Iran (Islamic Republic of)
خانم اسلامی هستم
۰۰:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
پسرم هشت سال داره چند وقت یک بار خون دوماخ میشه بیشتر وقتا صبح توی خواب یا شب وقتی خواب است
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۲۰:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
بسیار عالی.سپاس
اگر در بخش نظرات پاسخ میفرمودید کمک بزرگی به مخاطبین می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
با سلام من 29 سالمه یک هفته،چند بار خون دماغ میشم. از سمت چپ بینی م، و گاهی خلط خونی هم دارم،مشکل خاصی ندارم فقط کمبود کلسیم دارم،خیلی میترسم برم دکتر آخرش بگن سرطان،چون بچه کوچیک دارم، نگران بچمم،تورو خدا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
چیزی نیست انشاءالله اگه بچه تونو دوست داری باید خودتو درمان کنی اصلا هم نترس برو دکتر مرگ دست خداست
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۴:۲۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
من 12سال دارم .چندروزه هی خون دماغ میشم
خیلی میترسم به مامانمم نگفتم
لطفا راهنماییم کنید :'(
۱۲
آخرین اخبار