وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت کمترین نقش را در خصوص افزایش زایمان بیولوژیک دارد و این مهم نیازمند اهتمام دولت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاشمی وزیر بهداشت در همایش تقدیر از مجریان برتر ارتقا سلامت مادر و نوزاد و ترویج زایمان طبیعی که امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص اشکال اصلی حوزه زایمان گفت: اشکال اصلی بیمارستان‌ها در ثبت دقیق زایمان‌ها، بازخورد دادن به جراحان و مراکز زایمان است.

وی افزود: بیمارستان‌ها باید بطور دقیق اعلام کنند که چه تعداد زایمان طبیعی و سزارین دارند و در راستای کنترل شیوع سزارین چه اقداماتی انجام داده‌اند علاوه بر این هر پزشک نیز باید مشخص کند که چه تعداد از بیمارانش زایمان طبیعی و چه تعداد سزارین داشته‌اند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: موارد ذکر شده می‌تواند نقش بازدارنده داشته باشد، البته نباید انتظار داشته باشیم آمار به سرعت تغییر کند.

وی در خصوص نقش دولت در کاهش روند صعودی زایمان سزارین اذعان کرد: وزارت بهداشت کمترین نقش را در خصوص افزایش زایمان بیولوژیک دارد، تاثیرگذاری بر این روند نیازمند اهتمام دولت، مجلس و تریبون‌های مختلف است. علاوه بر این کارشناسان را باید متقاعد کرد که توصیه‌های 20 ساله آنها مبنی بر کاهش فرزند آوری باید عوض شود.

هاشمی ادامه داد: در سال‌های اخیر وزارت بهداشت در برخی زمینه‌ها افراط را رویه خود قرار داده است و هر جا شیوع باروری کاهش پیدا کرده است، انگشت اتهام به سوی وزارتخانه بوده است.

وی با تاکید بر نقش مردم در افزایش باروری بیان کرد: مردم با کمک گرفتن از عقل خود و همچنین در نظر گرفتن شرایط از جمله تربیت، اخلاق و شغل کودک تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرند.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به این سوال که مقام معظم رهبری وزارت بهداشت را در این خصوص مورد انتقاد قرار داده است، خاطرنشان کرد: ایشان تاکید کردند که پیر‌شدن جمعیت جامعه توهم نیست و افراد باید به درک درستی در این مورد برسند. همچنین تذکر ایشان که فرمودند شما مثل ما فکر می‌کنید و باید نیرو‌ها را هم با خود هماهنگ کنید، نشان‌دهنده اعتراض و ناراحتی ایشان نبوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار