سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نیروهای امداد و نجات هلال احمر با بکارگیری 8 قلاده سگ مولتی فانکشن از نژاد ژرمن، به جست‌و‌جوی مفقودین حادثه سیلاب کن پرداخته‌اند.

ناصر چرخساز، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استمرار نیروهای هلال احمر در جست‌و‌جوی مفقودین حادثه سیلاب 28 تیر ماه، اظهار کرد: نیروهای امداد و نجات هلال احمر با بکارگیری 8 قلاده سگ در محدوده کن – سولقان همچنان در صدد یافتن مفقودین حادثه سیلاب هستند. این در حالی است که تا به حال 8 جسد در این محدوده یافت شده و در حال حاضر به علت نامشخص بودن هویت مفقودین، نیروهای نجات با سگ‌های نژاد "ژرمن" که قابلیت یافتن اجساد و افراد زنده را دارند، در بین گل و لای به جست‌و‌جوی حادثه دیدگان پرداخته‌اند.

وی افزود: البته سگ‌های امدادی به سه نوع ردیاب، زنده یاب و جسد یاب تقسیم می‌شوند که به دلیل شامه قوی، قابلیت یافتن انسان را دارند.

چرخساز ادامه داد: در هر استان، 2 قلاده سگ امدادی وجود دارد که در هنگام وقوع حادثه، جمعیت هلال احمر از آن‌ها استفاده می‌کند اما به دلیل شرایط، در حال حاضر در محدوده کن – سولقان 8 قلاده سگ مولتی فانکشن بکار گرفته شده است.

وی در پایان گفت: همچنین در استان البرز نیز 9 جسد بر طبق آمار کشف و تحویل پزشکی قانونی داده شده است تا تشخیص هویت شوند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار