وزیر امور خارجه فرانسه گفت: در دسامبر سال جاری وزیران محیط زیست 50 کشور جهت انطباق وضعیت خود با افزایش دمای زمین در پاریس گرداگرد هم جمع می شوند.

به گزارش خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه دیدار با  معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست  کشور در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات این دیدار اظهار کرد:قبلا در سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران به فرانسه مذاکراتی درخصوص مسائل زیست محیطی مربوط به هردو کشور انجام گرفتته بود .

وی افزود: اهمیت مذاکرات و توافقات ازجایی شروع می شود که فرانسه در دسامبر سال جاری میزبان برگزاری اجلاس کپ 21 خواهد بود .

وزیر امور خارجه فرانسه ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش دما و گازهای گلخانه ای به علت اثرگذاری زیان باری که بر روی مواد غذایی و انسان دارند و زمینه ی مهاجرت را فراهم می کنند؛با برگزاری اجلاس کپ 21 با همفکری این بحران را ازمیان برداریم.

فابیوس اضافه کرد: قبل از کنفرانس برگزار شده در دسامبر یک کنفرانس تدارکاتی با حضور 50 کشور در سطح وزیران محیطزیست برگزار خواهد شد و از رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور جهت حضور در این کنفرانس دعوت می کنم.

وی در خصوص چگونگی انطباق با افزایش دمای زمین گفت: چون این مسئله یک موضوع مهم و سختی است درکنفرانس دسامبر صحبت هایی با وزیران انجام خواهد شد که باید به موارد و جزییات بسیاری از قبیل نوع اقلیم کشورها توجه شود چرا که اقلیم کشورها متمایز و متفاوت ازهم هستند .

فابیوس به ایران پیشنهاد داد که علاوه بر کارهای مشترک جهانی در این حوزه ، به توافقات دوجانبه دوکشور مطابق با اقلیم خود تلاش کند.

وی در پایان گفت: اولین سفر پس از 17 سال به ایران انجام گرفته که در حقیقت یکی از نتایج توافقات هسته ای است و همین موضوع حاکی از اهمیت آن و به معنی احترام و از سرگیری تمامی همکاری ها در زمینه ی فرهنگی و محیط زیستی بوده و بهترین تایید این ارتباط و دوستی دعوت رئیس جمهور ایران به فرانسه در سال جاری است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
بهتر است محتاط باشیم
آخرین اخبار