رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار "شهرداری تهران" گفت، استفاده بی‌رویه از کود شیمیایی علت آلودگی خاک است و این آلودگی به آب‌های زیرزمینی نیز منتقل می‌شود.

پنجشنبه** استفاده بی‌رویه از کود و سموم شیمیایی علت آلودگی خاکعلی‌محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به علت‌های آلودگی خاک اظهار کرد: دفع غیر اصولی فاضلاب‌های انسانی و صنعتی، دفع غیربهداشتی زباله، استفاده از فاضلاب و کود انسانی در زراعت، استفاده بی‌رویه از کود سموم شیمیایی از دلایل مهم آلودگی خاک محسوب می‌شود و این عوامل آلودگی را به آب‌های زیرزمینی نیز منتقل می‌کنند.
 
وی ادامه داد: امروزه گسترش ساخت کالبدی شهرها به نوعی بیابا‌ن‌زایی تعبیر می‌شود زیرا مانند بیابان‌ها، انواع مصالح ساختمانی سطح خاک را می‌پوشاند و برای همیشه ارزش تولیدی- کشاورزی آن را ساقط می‌کند و این روز برای ایران و کلانشهرهایی که دارای اقلیم خشک و نیمه‌خشک هستند نباید ادامه یابد و چاره‌اندیشی برای آن الزامی است.
 
شاعری با بیان اینکه فرونشست‌های محلی در سطح شهرها به دو دلیل رخ می‌دهد، گفت: نشست کل دشت‌ شهرها در اثر برداشت بی‌رویه از منابع آبی و همچنین توسعه و گسترش شهرها بر روی خاک‌ها و نخاله‌های دست ریز که طی مراحل مختلف توسعه شهر در حاشیه کانال‌ها، مسیل‌ها و قنوات بایر دفن شده و امروزه گستره وسیعی از ساختمان‌های شهر بر روی آنها بنا شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۲۰:۲۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
سلام.

ما در شهرستان راور استان کرمان در حدود 5 سال است که دیگر از سموم شیمیای برای دفع افات استفاده نمیکنیم و جایگذین ان تنباکو است که شاید باورکننده نابشه که بسیار خوب جواب داده.

باوور کنید

قابل توجه جوانانی که تنباکو دود میکنند
آخرین اخبار