سخنگوی کاخ سفید مدعی شد توافق هسته‌ای ایران بهترین راه برای قطع کردن راههای دسترسی این کشور به بمب اتمی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ "اریک شولتز،" در پاسخ به سوال خبرنگاران اعلام کرد: تصور نکنید قرار است "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، امروز راهبرد و یا پیامی جدید را به کنگره ارائه دهد. به نظرم پیامی که وی امشب درباره ایران ارائه خواهد کرد بسیار مشابه مواردی خواهد بود که وی بارها و به طور علنی بیان داشته است. برای چندین هفته و از زمانی که این توافق در وین حاصل شد وی بارها این مورد را به طور علنی و در مصاحبه‌ها و در پاسخ به سوالاتی که شما مطرح کرده‌اید، اعلام کرد. ما همچنین امروز شاهد حضور نمایندگانی از دولت در کنگره هستیم.

"جان کری،" وزیر خارجه، "مونیز،" وزیر خارجه و "دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش امروز صبح در کنگره حضور دارند و به سوالات اعضای کنگره پاسخ می‌دهند. ما همچنین شاهد رایزنی و تبادل نظرات زیادی بین کاخ سفید و کنگره هستیم؛ اما پیام نهایی رئیس جمهور بسیار ساده است و آن این است که اگر شما می‌خواهید راههای دسترسی ایران به سلاح اتمی را قطع کنید، این توافق بهترین راه برای انجام آن است. هیچکدام از منتقدان ما گزینه جایگزین معتبرتری به جز جنگ ارائه نکرده اند. به نظرم این همان چیزی است که رئیس جمهور در دیدار با دمکرات‌های مجلس نمایندگان به آنها ارائه خواهد کرد.

من نمی‌خواهم این احساس را ایجاد کنم که موضوع ایران تنها موضوعی است که درباره آن گفتگو خواهد شد. تصور من این است که مسائل مختلفی بررسی خواهند شد. به نظرم دیگر موضوعات مورد علاقه از جمله لایحه حمل و نقل و موضوع بودجه هم احتمالا مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار