سناتور دمکرات ایالت میزوری در مصاحبه‌ای به ناکار‌آمدی نظام تحریم‌های غرب بر ضد ایران اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کلیر مک‌کسکیل» -- سناتور دموکرات ایالت میزوری -- در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی مدعی شد آمریکا به ایران اعتماد ندارد.


وی گفت: «ما شصت روز برای بررسی این توافق پیش رو داریم. من تلاش می کنم ببینم گزینه های جایگزین کدام هستند. ما گزینه حفظ وضع موجود و از طرف دیگر گزینه توافق را داریم. به نظرم همه این اطمینان را دارند که حفظ وضع موجود ناممکن است؛ زیرا واضح است که تحریم های جهانی و شمار کشورهایی که بر ضد ایران متحد شدند رو به کاهش است.»


مک‌کسکیل افزود: «آنچه من هم اکنون تلاش می کنم به آن برسم این است که اگر ما خود را کنار بکشیم، چه روی خواهد داد و آنگاه واقعیت ها چگونه خواهند بود؟ ایران چقدر زودتر به بمب خواهد رسید؟ احتمال جنگ چقدر خواهد بود؟ شانس آمریکا برای ادامه فشارهای مالی بر متحدان و دیگر کشورها که ممکن است از رژیم تحریمها دور شوند، چقدر خواهد بود؟»


وی درباره اظهارات سناتور شومر گفت: «او یک سناتور است. تصمیمات وی تاثیر زیادی بر دیگر سناتورها دارد. مسئولیت وی بسیار زیاد است. ما به ایران اطمینان نداریم. ایران دوست ما نیست. ما به این کشور اجازه نخواهیم داد که به تسلیحات اتمی برسد.»


این سناتور در پایان مدعی شد: «به نظرم باید به ما درباره توافق آژانس بین المللی اتمی با ایران آگاهی لازم داده شود. این آژانس مستقل سازمان ملل سابقه طولانی بازرسی از ایران دارد و مسائل زیادی در خصوص آنچه ایران درباره آنها به ما دروغ گفته است، می داند. آنها یک سازمان مستقل از سازمان ملل هستند. آنها با هر کشوری که از آنجا بازرسی می کنند این قراردادها را دارند. باید به ما در این باره اطلاعات لازم داده شود. ما باید از توافق و پیش از اتخاذ تصمیم، آگاه شویم.»


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار