پیروزی گسترده حزب جمهوری‌خواه در انتخابات نوامبر (آبان) گذشته، به تقویت اتحاد نمایندگان جمهوریخواه در کنگره منجر نشد.

صف آرایی جمهوری‌خواهان کنگره علیه یکدیگربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آسوشیتدپرس در گزارشی به تحلیل اختلافات عمیق میان نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره پرداخت. در گزارش این خبرگزاری آمده است، با پیروزی گسترده حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان دوره ای نوامبر گذشته، انتظار می رفت همدلی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره بیش از گذشته شود. چرا که جمهوری‌خواهان مصمم بودند به رای دهندگان آمریکایی ثابت کنند کشور را مسئولانه اداره می کنند. اما در مقابل، مردم شاهد افزایش تنش ها میان نمایندگان جمهوری‌خواه بوده اند. آنها به راحتی در دید عموم از یکدیگر انتقاد کرده اند. موضوعی که خوشایند دموکرات ها بوده، درحالیکه می تواند به ضرر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تمام شود. 

چندی پیش، تد کروز – سناتور تگزاس که از نامزدهای انتخابات 2016 آمریکا به شمار می رود – با حضور در صحن سنا، میچ مک‌کانل -- رییس جمهوریخواه سنا -- را متهم به دروغ گویی کرد. این موضوع انتقاد شدید عموم از سناتورهای برجسته جمهوری‌خواه را به همراه داشته است. 

در تازه ترین اقدام، مارک میدوز – سناتور کارولینای شمالی – نیز با ارائه طرحی خواستار برکناری جان بینر – رییس مجلس نمایندگان – شده بود. اقدام میدوز با واکنش تند رهبران مجلس نمایندگان مواجه شد. جان بینر در این خصوص اظهار داشت اجازه رای گیری را به این طرح نخواهد داد.
 
در مقابل، برخی از گروه های محافظه کار از اقدام مارک میدوز استقبال کردند. آنها در تلاشند از تعطیلات ماه اوت (مرداد) استفاده کرده تا بتوانند نمایندگان جمهوری‌خواه را به برکناری جان بینر متقاعد کنند. 

این درحالیست که رهبران جمهوری‌خواه قرار است از تعطیلات ماه اوت برای بررسی توافق هسته ای ایران استفاده کنند. آنها در تلاشند جمهوری‌خواهان را برای مخالفت با توافق هسته ای متحد کنند. 

لیندسی گراهام – سناتور کارولینای جنوبی – با انتقاد از شکاف موجود میان جمهوری‌خواهان کنگره اظهار داشت نمایندگان جمهوری‌خواه در حال مطرح کردن مسایلی هستند که ما را از تمرکز بر روی مسایل مهمتری نظیر انتخابات ریاست جمهوری 2016 و خطر توافق هسته ای ایران بازداشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار