عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ابراز داشت: در هر زمانی چگونگی اشتغال پزشکان در بخش های دولتی و خصوصی و یا تخلفات پزشکی را مطرح می کنند در حالی که درصد انگشت شماری از جامعه پزشکی مدنظر هستند.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رسانه‌ای کردن مشکلات جامه پزشکی اظهار داشت‌: سازمان نظام پزشکی به شدت با مسئله زیرمیزی مقابله کرده و مخالف آن هست و تاکنون افرادی را که اقدام به چنین کاری می‌کنند ؛ محکوم کرده است اما متاسفانه برخی مسائل را به زیرمیزی نسبت می‌دهند در حالیکه به راحتی و بدون هیاهو قابل حل است.

وی با انتقاد از هجمه‌های صدا و سیما نسبت به جامعه پزشکی، گفت‌: متاسفانه برخی مسائل را به ناحق بزرگ می‌کنند و اگر به عمق مطلب بر گردیم، متوجه می‌شویم مسئله عنوان شده وجود خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه ملت به علت مشکلات اقتصادی تحت فشار هستند، افزود: زمانی من خوش هستم که هم وطن من خوش است. درست است که سازمان نظام پزشکی عهده دار سلامت جامعه است اما تمام ارگانها نیز در این امر باید دخیل باشند.

عباسیان با انتقاد از روانه شدن سیل عظیمی از بیماران به بخش دولتی و عدم پشتیبانی مناسب از بخش خصوصی ابراز داشت:  بیمه‌های پایه به علت مشکلات مالی حمایت نمی‌کنند و از طرف دیگر افزایش ویزیت پزشکان را در جامعه عنوان می‌کنند.

وی ادامه داد: باید ارزش تمام شده پکیج سلامت را مدنظر قرار داده، سرانه درمان را مشخص و آن را پشت تریبون رسانه ملی عنوان کنند، مقصر جلوه دادن پزشکان سلب مسوولیت از خود است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: باید قانونی گذاشته شود تا همه پزشکان چه فعال در بخش خصوصی و چه بخش دولتی دارای پروانه اشتغال الزامی باشند، تا نظام پزشکی بتواند نظارت را افزایش داده و نقش بهتری را ایفا کند.

 وی با اشاره به اینکه اگر جامعه پزشکی متزلزل شود، آسیب آن ابتدا به خود جامعه خواهد رسید، خاطرنشان کرد:  اگر یک پزشکی موفق می‌شود، دعای خیر مردم بوده است، ما مدیون جامعه هستیم و تمام همکاران ما در هر جای کشور در صورت نیاز با قامت راسخ در خط اول ایستاه‌اند تا بتوانند وظیفه خطیر خود را به جامعه انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار