مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ سبز در سواحل شنی استان، پایش شبانه‌روزی زیستگاه این گونه در حال انقراض شروع شده است.

محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ سبز  یک گونه در حال انقراض اظهار داشت: از 5 گونه لاک پشت دریایی دریای عمان و خلیج فارس، فقط لاک‌پشت‌ سبز  در سواحل شنی استان تخم گذاری می کند که این گونه از لاک پشت‌های دریایی است که به شدت در معرض انقراض قرار دارد.

وی گفت: در راستای حفاظت از لاک‌پشت‌ سبز و زیستگاه‌های تخم گذاری آن هر ساله همزمان با شروع فصل تخم گذاری آنها را آغاز مرداد ماه تا پایان دی ماه کارشناسان، ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست و همیاران محلی محیط زیست بصورت شبانه‌روزی در منطقه حضور می یابند.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: قبل از شروع تخم گذاری سواحل شنی پاکسازی می شود و بعد از آغاز تخم گذاری حفظات فیزیکی از لانه‌ها و تخم‌ها، انتقال تخم ها از محل‌های نامناسب به سایت‌هایجدید، تک گذاری لاک پشت‌های مادر، ثبت مشخصات زیستی لانه‌ها، بیومتری کامل تخم‌ها، نوزادان و بالغین و حتی امداد و نجات لاک پشت‌های گیر افتاده در تورهای صیادی و آموزش جوامع محلی جزئیات اقدامات ما برای حفظ اینگونه درحال انقراض است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار