تولید قارچ در استان فارس به بیش از 5 هزار و370 تن افزایش می یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قارچ سرشار از مواد پروتئینی و ویتامین هائی است که می تواند غذای بسیار مناسب و کاملی برای انسان به شمار رود و در کنار آن می توان این محصول را به صورت تازه، خشک، پودر و کنسرو به بازار عرضه کرد .

کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ جهادكشاورزی فارس از تولید 4 هزار و170تن قارچ در این استان خبرداد و گفت : تولید قارچ در استان فارس تا یک سال آینده به بیش از 5 هزار و370 تن افزایش خواهد یافت.

ابوالفضل حسن پور افزود: هم اكنون 16 كارگاه پرورش قارچ در استان فارس با ظرفیت 4 هزار و 170 تن مشغول فعالیت هستند و اقدامات مؤثری برای توسعه این ظرفیت صورت گرفته است.

کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی سازمان جهادكشاورزی فارس با بیان این مطلب که مجوز لازم برای آغاز فعالیت 48 كارگاه دیگر در استان فارس نیز صادر شده است اظهار کرد: با اتمام عملیات ساختمانی برخی كارگاه های تولید قارچ که به بانک های عامل معرفی شده اند، میزان یک هزار و 200 تن دیگر به ظرفیت تولید قارچ در این استان اضافه خواهد شد و مجموع تولید این محصول در استان تا سال آینده به حدود 5 هزار و 370 تن خواهد رسید.

وی بیان كرد: ظرفیت تولید قارچ در استان فارس نسبت به سال قبل از آن نیز افزایش داشته است و در حال حاضر از میزان 4 هزارو 170 تن قارچ تولیدی استان فارس، 50 درصد ( 2 هزار و 85 تن) در داخل استان مصرف می شود و مابقی نیز به استان های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد صادر می شود.

حسن پور به میزان اشتغال زایی در عرصه تولید و بسته بندی قارچ نیز اشاره کرد و گفت: این عرصه برای 375 نفر به طور مستقیم و 563 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی تشکیل اتحادیه و تشکل های صنفی قارچ در استان، در جهت عرضه و صادرات محصول به کشور های خارجی را ضروری دانست و ابراز امیدواری كرد كه با ورود فن آوری روز دنیا در زمینه تولید و بسته بندی قارچ، تحول چشمگیری در تولید و عرضه مطلوب این محصول در استان فارس صورت گیرد.



انتهای پیام/ ا



برچسب ها: رشد ، تولید ، قارچ ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.