فرماندار شهرستان اهر گفت: شهرستان اهر یکی از شهرستان های معدنی در کشور است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان عابدی، در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر افزود:  با توجه به وجود معادن غنی در منطقه باید از اینها در جهت ایجاد اشتغال و تولید مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: در این راستا معدن مس انجرد توسط بخش خصوصی در حال نصب تجهیزات است که در اواخر شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان اهر گفت: یکی از برنامه ها ی مهم در بخش کشاورزی تغییر الگوی کشت با کشت انواع محصولات سازگار از جمله زعفران و همچنین احداث مجتمع دام است.

وی از انتقال پلیس راه اهر – تبریز به خارج از شهر اهر خبر داد و افزود: در این راستا زمین آن خریداری شده است و با نصب ساختمان آن که از نوع پیش ساخته و با امکانات مورد نیاز می باشد در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر همچنین از احداث 2 کمربند غربی و شرقی در شهر اهر جهت کاهش بار ترافیکی یکی با مشارکت شهرداری و معدن مس سونگون و دیگری از سوی راه و شهرساز خبر داد.

وی همچنین از مطالعه طرح جامع شهر اهر خبر داد و افزود: این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است که امیدواریم با اجرای آن مشکلات حمل و نقل و رفت و آمد درون شهری حل شود.

فرماندار شهرستان اهر همچنین از عزم مسئولان شهرستان اهر در ایجاد امکانات در روستاهای شهرستان اهر خبر داد و افزود: به چند روستا گازرسانی می شود و آسفالت راه چند روستا هم در حال انجام است که در ماههای آینده شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.وی همچنین از افتتاح ساختمان موقت انتقال خون شهرستان اهر در روزهای آینده خبر داد و افزود: با پیگیری های انجام شده امکانات آن تأمین شده است و با افتتاح آن، اهدای خون شهروندان در آن انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر همچنین از احداث ساختمان های جدید ادارات شبکه بهداشت و درمان، دادگستری و پزشکی قانونی شهرستان اهر خبر داد.

وی همچنین از اخذ مجوزهای لازم جهت احداث پل عابرپیاده در جلوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با توجه به تردد زیاد خودروها خبر داد.فرماندار شهرستان اهر همچنین خواستار واگذاری کاروانسرای تاریخی گویجه بل به بخش خصوصی شد و افزود: از مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتظار داریم در واگذاری این کاروانسرا هرچه سریع تر اقدام کنند.

عابدی همچنین از مسئولان شهرستان اهر خواست با جدیت به دنبال انجام کارها باشند و منتظر اعتبارات نباشند و با امکانات موجود در توسعه متوازن شهرستان اهر گام بردارند.در این جلسه مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی گفت: بعد از زلزله سال 91  ارسباران بیشتر مدارس تخریب شده از زلزله اعم از شهری و روستایی در شهرستان اهر با همت خیران، بنیاد برکت و کمک ادارات و بانک ها با نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

عیدی افزود: درحال حاضر نیز چند واحد آموزشی نیز در حال احداث است که تعدادی از آنها در سال تحصیلی جدید افتتاح خواهد شد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.