استاندار آذربایجان غربی گفت: تاکنون نظام هماهنگ پرداخت هیچ یک از مشکلات کارمندان آذربایجان غربی را رفع نکرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، قربانعلی سعادت در دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور با کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان غربی که در سالن کنفرانس استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تورم در استان ما بالاتر از متوسط کشور بوده، در حالی که درآمد سرانه هم کمتر از متوسط کشور است.

وی با اشاره به اینکه از 3 میلیون نفر جمعیت استان حدود 2 میلیون نفر استحقاق دریافت سهام عدالت دارند، افزود: به دلیل دور بودن آذربایجان غربی از مرکز ثقل کشور هزینه‌ها بالا بوده، از بابت حمل و نقل و سایر امور مردم متحمل مخارج سنگین می‌شوند.

وی با اظهار به اینکه نظام هماهنگ پرداخت در استان مشکلات کارمندان را تاکنون رفع نکرده است، اظهار کرد: بر اساس اعلام آمارهای رسمی کشورمان درآمدهای زیر یک میلیون و 800 هزار تومان زیر خط فقر قرار دارند، حال باید این سئوال را پرسید، کدام یک از کارمندان استان این میزان حقوق دریافت می‌کنند.

سعادت، تقدیم به موقع لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی، تهیه به‌هنگام آیین‌نامه‌های موردنیاز در بخش‌های مختلف و اجرای آنها همچنین تامین بودجه برای عرصه‌های گوناگون، آغاز نکردن پروژه‌های جدید قبل از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، در اولویت قرار دادن پروژه‌های مهم و حائز اهمیت را نکات مثبت دولت عنوان کرد.

استاندار آذربایجان غربی ضرورت گسترش تفکر حقوقی و کمک به مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای سطح دانش آنها در این زمینه امری لازم دانست، یادآوری کرد: برای محقق شدن این موضوع باید از ظرفیت‌های نهفته بین مشاوران حقوقی استفاده حداکثری به عمل آورد.

وی بر اهمیت تقویت بخش حقوقی دستگاه‌های اجرایی مختلف و سازمان‌ها در استان تاکید و بیان کرد: مدیران و متولیان امور در صورت آشنا بودن با قوانین موجود در مواقع مورد نیاز تصمیمات مناسبی اتخاذ کرد، با قدرت و صلابت بیشتری برنامه‌های خود را پیش می‌برند

.انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.