عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: جامعه پزشکی مکمل ملت و جدای از آن نیست لذا زیر ساخت‌ها باید طوری محافظت شود که جامعه پزشکی بتواند شان خود را حفظ و در چهارچوب های اخلاقی رسالت خود را انجام دهد و این مهم وظیفه تمام نهادهای دولتی است.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص چالش‌های موجود در جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: این مشکلات همچنان ادامه دارد و این نیست که مشکلات مربوط به یک گروه یا دوره خاص باشد.

وی با اشاره به اینکه با گذر زمان این مشکلات روز به روز افزایش می‌یابد، افزود: یکسری از مشکلات پایه‌ای هستند که نسبت به زمان و مکان فعلی استراتژی کشور به سازمان‌ها و پزشکان وارد می‌شود اما با تمام مشکلات موجود، نظام پزشکی همواره حامی پزشکان و بیماران بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تنها دو نهاد وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای حل مشکلات حوزه سلامت کفایت می‌کنند، تصریح کرد: عوامل متعددی در این امر دخیل هستند که می توان به سازمان‌های بیمه گر و شهرداری به عنوان مهمترین نهادها اشاره کرد.

 وزارت بهداشت 20 درصد متولی امور ساماندهی مشکلات پزشکی است

 عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وزارت بهداشت تنها 20 درصد متولی امور ساماندهی مشکلات پزشکی است، اذعان داشت: 80 درصد باقیمانده مربوط به مدیریت شهری است.

عباسیان ادامه داد: باید بررسی کرد که مدیریت شهری چقدر از هجمه‌های وارد شده به جامعه پزشکی را تقبل کرده است و خانه‌های سلامت که در همه کشورهای پیشرفته وجود دارد، چکیده ای از مدیریت شهری است که برای ارتقای سطح سلامت جامعه وارد عمل شده است، این خانه ها چقدر تاثیرگذار بوده اند؟

وی با تاکید بر اینکه هیچ سپید جامه‌ای را نخواهید دید که در جهت افزایش مشکلات جامعه خود تلاش کند، گفت‌: جامعه پزشکی همه قانون مدار بوده و به رفع مشکلات پرداخته و در ترقی جامعه علمی و ایفای حقی که به جامعه دارد، در تلاش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.