رئیس سازمان سینمایی حمایت خود را از کارگردان و عوامل فیلم «رستاخیز» اعلام کرد.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه اختتامیه جشنواره فیلم و عکس صنعتی (فردا) در جمع خبرنگاران در خصوص فیلم «رستاخیز» و حواشی آن عنوان کرد: این فیلم فاخر و ارزشمند است و ما حقوق مادی و معنوی برای آن قائلیم. این حق را به آنان خواهیم داد به هر حال هر اثری که خلق می‌شود برای صاحب اثر با حقوقی همراه است که اگر صاحب اثر مایل به اصلاح و تغییر نباشد نمی‌توانیم او را وادار و مجبور به تغییر و اصلاح در اثر کنیم.

وی افزود: ما تمام تلاش و گفتگوهایمان را انجام می‌دهیم تا مشکل این فیلم حل شود و آرزوی ما هم همین است.

ایوبی اظهار داشت: در مورد فیلم «رستاخیز» من در کنار احمد‌رضا درویش هستم نه در مقابل او. سازمان سینمایی برای صاحبان فیلم و اثر حقوق مادی و معنوی قائل است و چون از آثار سینمایی و هر اثر هنری، بخشی از وجود صاحب اثر است نسبت به آن تعصب دارد ولی به هر حال تلاش ما برای رفع مشکل است.

ایوبی در خصوص جشنواره کودک و نوجوان توضیح داد: تغییراتی در مدیریت شهری به وجود آمده و ما نگران بودیم با این تغییرات تمایل برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان نباشد ولی خوشبختانه هم عوامل برگزار‌کننده و هم سازمان شهرداری مایل به برگزاری جشنواره هستند و ما هم در این میان اصراری برای مانع شدن نداریم اما از نظر زمانی آمادگی وجود ندارد و تعویق زمانی آن به دلیل تغییر مدیریتی است تا ببینیم در چه زمانی آمادگی ایجاد می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر ممانعت از مصاحبه هنرمندان با رسانه‌ها گفت: موضوع اصلاً‌ اینطور نبوده است. خیلی از حرف‌ها و انتقادات جایش در رسانه است ولی برخی از طریق مصاحبه با رسانه‌ها وقت ملاقات می‌گیرند که این درست نیست ولی اتفاقاً ما از مصاحبه هنرمندان و اهالی سینما با رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و سخنانشان را با کمال میل می‌پذیریم.

وی در خصوص تأسیس سالن‌های سینمایی برای فیلم حضرت محمد (ص) گفت: این اتفاق به دلیل مساعدت بسیار خوب بنیاد مستضعفان است که اتفاقاً مایل هستیم این موضوع برجسته شود. شرکت نور تابان هم مجری طرح است که با هماهنگی و کمک سینما شهر تجهیز سالن‌های سینما در کل کشور انجام می‌شود و مختص یک شهر نیست.

ایوبی در پایان با اشاره به شهرستان‌هایی که سینما ندارند، گفت: از سینمای پس از انقلاب تعداد سینماها افزایش نیافته و حتی کمتر هم شده است این کار یعنی افزایش تعداد سالن‌های سینمایی در تمام شهرستان‌ها یک اراده ملی می‌طلبد که باید انجام شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار