نشست مشترک ائمه جمعه استان آذربایجان غربی با مشاور امور روحانیت وزیر کشور و استاندار آذربایجان غربی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، در آغاز این نشست حجت الاسلام فخری مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور روحانيت با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز شاهد توسعه مساجد و حوزه های علمیه در سطح استان هستیم، اظهار داشت: امروز شاهد حضور 800 روحانی مقیم و بیش از هزار روحانی و طلبه در خارج از آذربایجان غربی هستیم.

پس از وی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه با تاکید بر تلاش در راستای رشد و تعالی جامعه روحانیت استان، تصریح کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران یک نعمت الهی است که نظر علما در آن جایگاه ویژه ای دارد و امیدوارم اعمال و آثار اعمال ما مورد تائید باریتعالی قرار گیرد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز به عنوان سخنران بعدی نشست، اعلام کرد: ائمه اهل سنت با تمام وجود پیرو و حامی انقلاب اسلامی ایران هستند و شاید انتقادات و مطالباتی داشته باشند، ولی هرگز در دام اختلاف افکنی دشمنان قرار نخواهند گرفت.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت نیز در این نشست با اشاره به اینکه در 29 استان کشور مشاور امور روحانیت در استانداری ها تعیین شده، افزود: وزارت کشور به دنبال تعامل با جامعه روحانیت است و مطمئناً در سفر آتی وزیر کشور به آذربایجان غربی، مطالبات ائمه جمعه این استان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین داوود نمازی گفت: وزارت کشور اخیراً بخشنامه ای مبنی بر توسعه و تقویت حوزه‌های علمیه به استانداری ها ابلاغ کرده که در این بخشنامه تلاش شده مطالبات و دغدغه علما مد نظر قرار گیرد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.