معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از هدف‌گذاری برای نوسازی 2 میلیون و 160 هزار واحد مسکن روستایی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 20 هزار و 300 میلیارد تومان در حال انجام است.

نوسازی بیش از 2 میلیون واحد مسکن روستاییعزیز‌الله مهدیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 84 آغاز شده است گفت: این طرح هر ساله به طور کامل انجام می‌شد و تنها در سال 92 به دلیل تغییر دولت و محدودیت اعتبارات به کندی صورت گرفت.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه افزود: از ابتدای طرح هر ساله 400 هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی می‌شد و در طی چند سال اخیر به سالی 200 هزار واحد تحقق پیدا کرده است.

مهدیان تصریح کرد: در طول مدت انجام این طرح بانک‌ها همکاری بسیار خوبی داشتند و ما خوشبختانه توانسته‌ایم سالانه 200 هزار واحد را به اتمام برسانیم.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن توضیح داد: در طی 10 سال گذشته تا به امروز 2 میلیون و 160 هزار واحد مسکن روستایی تعیین شده با اعتباری بالغ بر 20 هزار و 300 میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است.

مهدیان یادآور شد: از 2 میلیون و 160 هزار واحد مسکونی یک میلیون و 670 هزا ر واحد عقد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: سالانه برخی از واحدها به دلیل عدم همکاری بانک‌ها و یا کمبود اعتبارات ساخت و سازها کمی با کندی انجام شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در برخی از سال‌ها مانند سال 90، 89 هزار و 320 واحد نوسازی شد افزود: در برخی از سال‌ها مانند سال 92 به دلیل کمبود اعتبارات و جابجایی دولت از میزان سهمیه تعیین شده کاسته شد.

مهدیان یادآور شد: در سال 93، 200 هزار سهمیه تعیین شده نوسازی واحدهای مسکونی ابلاغ شده و از این تعداد حدود 31 هزار واحد مسکن روستایی عقد قرارداد شده و مابقی در انتظار سهمیه بانک‌ها هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار