مظاهریان از پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی به سپرده‌گذاری 40 میلیون تومانی متقاضیان خبر داد و گفت: تیرماه امسال از طرح جامع مسکن رونمایی می‌شود.

پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی تا پایان امسال / طرح جامع مسکن تا یک ماه آینده رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در نشست خبری طرح جامع مسکن مظاهریان در پاسخ به خبرنگار راه و شهرسازی باشگاه خبرنگاران مبنی بر زمان پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی به متقاضیان گفت: در صورتی که متقاضیان 40 میلیون تومان سپرده‌گذاری در بانک مسکن را امسال انجام دهند می‌توانند تا پایان سال این تسهیلات را دریافت کنند.

مظاهریان با اشاره به اینکه طرح جامع مسکن برای 12 سال آینده بازار مسکن گفت: این طرح برای 12 سال آینده بازار مسکن ساماندهی شده است گفت: ‌طرح جامع مسکن جوابگوی تمامی خواسته‌های متقاضیان است.

وی افزود: طرح جامع مسکن مربوط به برنامه چهارم توسعه بوده و این طرح در سال 84 تهیه شد و بعد از گذشت 10 سال از تصویب این طرح ما شاهد تحولات اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای بوده‌ایم بنابراین لازم بود که این طرح مورد بازنگری قرار گیرد.

مظاهریان اظهار داشت: این برنامه در پنج سند راهبردی و سند موضوعی مورد توجه قرار گرفته و هدف اصلی آن در وزارت راه و شهرسازی تهیه مسکن برای آحاد جامعه بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما سعی داریم شاخص توان‌پذیری مسکن را در افق 1405 از12 سال به هشت سال کاهش دهیم و برای همین موضوع پنج هدف اصلی و هشت محور اصلی را در طرح جامع مسکن گنجانده‌ایم.

وی یادآور شد: تهیه مسکن برای خانوارهای کم‌درآمد، مسکن روستایی، مسکن استیجاری و مسکن اجتماعی از محورهای اصلی برنامه اجرایی در طرح مسکن است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: برای اجرایی کردن این طرح یک دبیرخانه در وزارت راه و شهرسازی ایجاد کردیم که مسئولیت رصد تحولات اقتصاد کلان و همچنین تحولات مسکن را بر عهده دارد و متناسب با این تحولات این دبیرخانه تغییرات لازم را به عمل می‌آورد.

مظاهریان تأکید کرد: در طی اجرایی کردن طرح جامع مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز اقدامات لازم  را انجام می‌داد و در این طرح اولین مسئله مورد توجه ما آن بود که باید بخش توسعه مسکن را معطوف می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع مسکن نوسازی بافت‌های فرسوده مورد توجه قرار گرفت، گفت: در حال حاضر تمامی بافت‌های فرسوده در کشور دارای خدمات زیربنایی، روبنایی و همچنین دارای هویت شهری هستند بنابراین مشکلاتی مانند مسکن مهر در این طرح ایجاد نمی‌شود.

وی توضیح داد: بر همین اساس مصوب کردیم که 300 هزار وام ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به مدت شش سال با 9 درصد پایین‌تر از نرخ تسهیلات عمومی به متقاضیان پرداخت شود و در آخرین پرداخت نیز 35 هزار قرارداد ساخت طی دو ماهه اول امسال پرداخت شده است.

مظاهریان تصریح کرد: در بخش ‌روستاها نیز 200 هزار تسهیلات 15 میلیون تومانی با نرخ 5 درصد برای ساخت و ساز در مناطق روستایی پرداخت شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما تنها در عرضه مسکن فعالیت نداشته‌ایم گفت: بخش تقاضا را نیز تحلیل کردیم به طوری که با افزایش قیمت زمین در یک دهه گذشته نرخ تسهیلات مسکن را از 35 میلیون تومان به 80 میلیون تومان در کلانشهرها افزایش دادیم.

وی یادآور شد: این تسهیلات از طریق بازگشت به خط اعتباری مسکن مهر سرمایه‌گذاری می‌شود و به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مظاهریان تأکید کرد: در این نگاه جدید هدف ما تشویق به پس‌انداز در اقشار مختلف در یک بازه زمانی است و این تسهیلات برای خانه اولی‌ها شامل زوج‌های جوان است.

وی توضیح داد: قانون پیش‌فروش مسکن نیز در این طرح گنجانده شده به طوری که ما سعی کرده‌ایم در بخش‌های مختلف یک همگرایی بین سازنده، بانک‌ها و خریداران ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در سه دهه گذشته مسئولیت و پشتوانه پرداخت تسهیلات برای متقاضیان است.

مظاهریان با اشاره به اینکه در طرح جامع مسکن یک ماه قرار داده‌ایم تا کارشناسان و مسئولان نظرات و ایده‌های خود را ارائه کنند گفت:  ما در تیر ماه امسال طرح جامعه مسکن را رونمایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه توافقات خوبی با بنیاد مسکن برای ساخت مسکن اجتماعی منعقد کرده‌ایم گفت: در قالب یک توافقنامه با بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان منعقد کرده‌ایم و 8 هزار و 700 واحد را با برنامه‌ریزی‌های دقیق بنیاد مسکن برای اقشار کم‌درآمد بر عهده گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یک تیم اقتصادی در وزارت خانه راه‌اندازی کردیم که فرزین یزدانی مدیر علمی این طرح است.


یزدانی مدیر علمی طرح جامع مسکن با اشاره به اینکه این طرح دارای چند ویژگی مشخص است گفت: اولین ویژگی آن این است که بر مبنای آسیب‌شناسی برنامه‌ریزی شده و تمامی شرایط اقتصادی کشور را در نظر گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر شرایط اقتصادی در جهان متلاطم است و این شرایط در ایران نیز متلاطم‌تر است بنابراین ما سعی کرده‌ایم یک برنامه دقیق و غیرقابل تغییر برای مدت طولانی تدوین کنیم.

یزدانی افزود: مرحله بعدی ایجاد یک نظام پایش است و بر اساس آن چهار مرحله تغییر انجام گرفت.

وی یادآور شد: تدوین یک برنامه مسکن برای مناطق مختلف کار درستی نیست و سعی شد در این طرح برای اقشار کم‌درآمد سکونت‌گاه‌های رسمی را انتخاب کنند.

وی توضیح داد: در این برنامه یک نیازسنجی و تأمین زمین برای 20 هزار جمعیت انجام شد و با توجه به ریسک بالا این برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر انجام شد.

یزدانی خاطرنشان کرد: مجری طرح جامع مسکن دانشگاه صنعتی شریف بوده و از دی ماه سال 92 به تدریج بازنگری و ویرایش این سند صورت گرفت.

در ادامه مظاهریان با اشاره به اینکه تولید مسکن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود گفت: بنابراین دولت نقش تدوین و راهبرد این برنامه‌ها را متناسب با نیاز جمعیت بر عهده دارد و به همین خاطر مسکن‌های حمایتی و اجتماعی را بر عهده گرفته است.

مظاهریان با اشاره به اینکه با تسهیلات 80 میلیون تومانی می‌توانیم یک واحد 75 متری در منطقه متوسط تهران خریداری کنیم گفت: این تسهیلات برای اقشار متوسط جامعه است و متقاضیان به جای پرداخت اجاره، اقساط این تسهیلات را بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن ظرف امروز یا فردا جزئیات تسهیلات 80 میلیون تومانی را به شعبات ابلاغ می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، وام ، روستایی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرويز
۰۰:۱۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
چراتبريزبيشتريك ميليون نفر جمعيت داره بيشتراز60ميليون وام نميدن وچراپروژه هاي مسكن مهر استان آذربايجان شرقي متوقفشده و......
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۰۷:۳۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
درس عبرتى براى اقتصاددانان ودولت هاى حال وبعدى كشورهاى دنياكه دلاروبنزين راهى گران نكنندكه بعدش مردم نيازبه وام بزرگى ازبانك هاداشته باشن وازپس قسطش هم برنيايند
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
یه سوال،یه عده هستن که مسکن مهرثبت نام کرده بودن وپروژه آنها متوقف شده (مثل مسکن مهر شهرجدید سهندتبریز)الان اونا چه کار بایدبکنن؟منتظر وعده مسئولین باشن یا برای وام جدید با اون شرایط که برا خونه اولیا میدن اقدام کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
با این کاری که شما دارید انجام میدید عملا مسکن تا سال اینده در رکود محض خواهد بود یک نفر عاقل بین شماها نبود بگه هدف ما رونق مسکن برای امسال است تا یک نفر ۴۰ میایون سپرده بذاره تو بانک دو تا ۶ ماه کار کنه یک سال طول میکشه مسکن رونق بگیره، برای اونایی که قبلا سپرده گذاری کردن چه فکری کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
وحيد
۱۴:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
اين طرح فقط به نفع بانک.کدوم مستاجر بدبختى هم پول داشته باشه خونه اجاره کنه هم چهل ميليون اضافه داشته باشه بده بانک
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
از پارسال منتظریم وام بافت فرسوده بگیریم، کجا امسال35هزار وام بافت فرسوده دادین؟آدرسش رو بدین ما هم بگیریم.
پارسال به امید دریافت وام بافت فرسوده خونه مون رو تخریب کردیم الان ام مستاجریم،
-
ساده
۱۳:۴۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
اولش همینو بهتون نمیدن دوم اگه بگیری حرف وحید صادقه سوم جا که گرفتی تا اخر عمرت نوکر بانکی چهارم بهتر از اینو بانکهای خصوصی هم میدن طرح جامع مسکنش کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۲:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
من اگه 40 ميليون تومان داشتم ميرفتم ي اطاق اون پايين پاينا رهن ميكردم و منت شما راهم نمي كشيدم، ي مستاجر كه همه دارو ندارش 40 ميليون نميشه كه اونم دست صاحبخونه است از كجا بياره پولش را تا آخر سال نزد بانك بزاره بعد تازه اگه اين قانوناي دست وپاگير بزارن وام را بگيره و ....
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۴۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
واقعا خنده داره 40 میلیون پول بده یکسال بانک سودشو بگیره یه سال بعد کلی تورم بره روش ارزش پول بش همونی که بود یعنی میشه همان 40 میلیون خودت . منتها یه قسطی به بانک بدهکار میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
با 80 میلیون میشه تو یکی از دهاتهای اطراف تهران یه انباری اجاره کرد و توش یه لپ تاپ و یه مودم گذاشت و اون هم نه هر مورمی بلکه وایمکس ایرانسل و همین طوری طرح داد و وام داد
Iran (Islamic Republic of)
سلمان موحدی
۱۲:۲۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
سلام , من دو ساله ازذواج کردم ولی هنوزنتونستم برای خوذم خونه بسازم - چکار باید بکنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۲:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
اگر وام مسکن 500 میلیون هم بشود چون که بازار مسکن دست دلالان و بانک ها است هیچکس خانه دار نمی شود مگر اندکی از مردم تازه آنهم با رانت پارتی بازی
Iran (Islamic Republic of)
فريدون
۱۲:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
فقط يه سوال
اين طرحها رو از در ميارين؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
ادرس بدید کجای تهران با 80 میلیون واحد 75 متری میشه خرید
آخرین اخبار