عضو اسبق مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد توافق هسته ای با ایران یک دستاورد بسیار مهم و مثبت است.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پرس هرالد، "بارنی فرانک،" عضو بازنشسته 75 ساله مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت از توافق هسته ای ایران اعلام کرد: این توافق بهترین گزینه ممکن است. این توافق بهتر از حاصل نشدن توافق یا آغاز جنگ با این کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 یک دستاورد بسیار مهم و مثبت است که باید از آن حمایت شود. آنچه حاصل شد بهترین اتفاق ممکن بود. اگر می شد ایران را به طور کامل از انجام برنامه های هسته ای اش منصرف کرد، چرا رئیس جمهور بوش این کار را نکرد. یکی از سلاح های اوباما استفاده از اقتصاد بود. بوش هم تلاش زیادی کرد؛ اما نتیجه ای حاصل نشد."

فرانک همچنین مدعی شد: "به جز توافق حاصل شده با ایران، تنها دو راه وجود داشت؛ یکی حاصل نشدن توافق و دیگری – که بنیامین نتانیاهو به شدت از آن حمایت می کند – آغاز جنگ با ایران به رهبری آمریکا است."

این نماینده اسبق دموکرات خاطرنشان کرد: ایران ملتی است که همه تلاش خود را برای بهبود وضع کشور انجام داده است. این کشور سعی کرده مردم منطقه را متقاعد کند که یک ملت بسیار مسئول است. به این ترتیب اگر از اجرای توافق هسته ای سرباز زند، با انتقادهای شدیدی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار