وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به افزایش روابط کشورهای آذربایجان و ایران، تعداد گردشگران آذربایجان در ایران به 800 هزار نفر رسید.

تعداد گردشگران آذربایجان به ایران به 800 هزار نفر رسیدبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان که امروز صبح در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های متعدد، اظهار کرد: سفر هیات آذربایجان به تهران و برقراری همکاری‌های اقتصادی، علمی، فنی و... از این جهت اهمیت دارد که بعد از توافق هسته‌ای می‌توان اعلام کرد که با کشورهایی که در گذشته روابط خوبی داشتیم به ویژه آذربایجان، از جایگاه بالایی برخوردار است و بعد از توافق، روابط ما نیز گسترش پیدا کرده است.

وی افزود: امروز فرصتی پیدا کردیم تا در ارتباط با همکاری‌ها در زمینه انرژی ، نفت، گاز، پتروشیمی و آب و برق و همچنین در زمینه گمرک و همکاری‌های بانکی، تبادل نظر کنیم.

واعظی در ادامه با بیان اینکه هیات‌های مختلف در بخش خصوصی و تعدادی از معاونین وزارت خانه به همراه وزیر اقتصاد آذربایجان به ایران سفر کرده‌اند، تصریح کرد: به منظور همکاری‌ها و توسعه روابط بین دو کشور آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران، امروز هفت کمیته تشکیل دادیم تا در مورد همه مسائل تبادل نظر کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد: روابط در همه زمینه‌ها در حال گسترش است، به طوریکه سال گذشته در زمینه گردشگری تعداد گردشگران‌ آذربایجان به ایران 500 هزار نفر بود که این تعداد امسال به 800 هزار نفر رسیده است.

واعظی در پایان گفت: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط ایران و آذربایجان وجود ندارد و روابط دو کشور در سال‌های آینده نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار